bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 418.31 kb
Stron: 2
Id: 3085
Nauczyciel kontra dziecko – skutki stosowania metody autorytarnej i ulegającej
Fragment artykułu: Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegr... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegranym dziecko. W metodzie II (ulegającej) przegrywa nauczyciel, a wygrywa dziecko.
(…) Smutne jest, że nauczyciele czy rodzice rzadko zastanawiają się nad związkiem pomiędzy sposobem rozwiązywania konfliktów a zachowaniem dzieci oraz nad konsekwencjami stosowania określonych metod dla obu stron. Przyjrzyjmy się zatem, jakie skutki dla nauczyciela i dziecka oraz ich wzajemnej relacji ma stosowanie przytoczonych metod. Mówimy tu nie tylko o skutkach widocznych tu i teraz, lecz przede wszystkim – w przyszłości.
W dalszej części tego praktycznego tekstu znajdziemy:
- opis – wraz z przykładami z życia wziętymi – specyfiki metody autorytarnej i ulegającej;
- ćwiczenie, które pomoże nam w określeniu, którą z omawianych metod preferujemy;
- opis skutków płynących ze stosowania obu metod – z perspektywy dziecka i nauczyciela.