Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 418.31 kb
Stron: 2
Id: 3085

Nauczyciel kontra dziecko – skutki stosowania metody autorytarnej i ulegającej

Violetta Kruczkowska   Styczeń 2013

Fragment artykułu: Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegr... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

Trening Skutecznego NauczycielaThomas Gordonwychowaniekomunikacja interpersonalna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Fragment artykułu:
Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegranym dziecko. W metodzie II (ulegającej) przegrywa nauczyciel, a wygrywa dziecko.
(…) Smutne jest, że nauczyciele czy rodzice rzadko zastanawiają się nad związkiem pomiędzy sposobem rozwiązywania konfliktów a zachowaniem dzieci oraz nad konsekwencjami stosowania określonych metod dla obu stron. Przyjrzyjmy się zatem, jakie skutki dla nauczyciela i dziecka oraz ich wzajemnej relacji ma stosowanie przytoczonych metod. Mówimy tu nie tylko o skutkach widocznych tu i teraz, lecz przede wszystkim – w przyszłości.

W dalszej części tego praktycznego tekstu znajdziemy:

  • opis – wraz z przykładami z życia wziętymi – specyfiki metody autorytarnej i ulegającej;
  • ćwiczenie, które pomoże nam w określeniu, którą z omawianych metod preferujemy;
  • opis skutków płynących ze stosowania obu metod – z perspektywy dziecka i nauczyciela.