Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Nauczyciel kontra dziecko – skutki stosowania metody autorytarnej i ulegającej

Violetta Kruczkowska   Styczeń 2013

Fragment artykułu: Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegr... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Są różne sposoby rozwiązywania problemów czy konfliktów. Dr Thomas Gordon zwraca uwagę na skutki stosowania określonych metod w pracy z dzieckiem. Krótko mówiąc, w metodzie I (autorytarnej) tym, kto wygrywa w konflikcie jest nauczyciel, a przegranym dziecko. W metodzie II (ulegającej) przegrywa nauczyciel, a wygrywa dziecko.
(…) Smutne jest, że nauczyciele czy rodzice rzadko zastanawiają się nad związkiem pomiędzy sposobem rozwiązywania konfliktów a zachowaniem dzieci oraz nad konsekwencjami stosowania określonych metod dla obu stron. Przyjrzyjmy się zatem, jakie skutki dla nauczyciela i dziecka oraz ich wzajemnej relacji ma stosowanie przytoczonych metod. Mówimy tu nie tylko o skutkach widocznych tu i teraz, lecz przede wszystkim – w przyszłości.

W dalszej części tego praktycznego tekstu znajdziemy:

  • opis – wraz z przykładami z życia wziętymi – specyfiki metody autorytarnej i ulegającej;
  • ćwiczenie, które pomoże nam w określeniu, którą z omawianych metod preferujemy;
  • opis skutków płynących ze stosowania obu metod – z perspektywy dziecka i nauczyciela.

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź