Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Naprzeciw nowym wyzwaniom – predyspozycje do myślenia stałego lub rozwojowego

Anna Jankowska   Maj 2018

"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie. A co jeśli w tym środowisku nie ma przy dziecku dorosłych, którzy pomogą nauczyć się także innego sposobu myślenia (i przede wszystkim działania)? Wówczas maluch wyrasta na człowieka, który szybko się poddaje albo boi się podejmować nowe wyzwania. Albo – najczęściej – jedno i drugie. Obserwując dzieci w grupie przedszkolnej, bardzo łatwo można przełożyć myślenie stałe na praktyczne przykłady. Widać to w zachowaniu tych, które wolą płakać i czekać, aż pani podejdzie w szatni, żeby pomóc się ubrać, zamiast (nawet zachęcane) podjąć kolejną (lub pierwszą) próbę. Czasem jest to mylone z lenistwem czy złą wolą. W tym wypadku jednak jest to zwyczajnie wrodzone ukierunkowanie myślenia. (...)"

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Maj 2018

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane