Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 6526.54 kb
Id: 7241
Wielkość: 6526.54 kb
Id: 7241
Naprzeciw nowym wyzwaniom – predyspozycje do myślenia stałego lub rozwojowego
Anna Jankowska
Maj 2018
"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie. A co jeśli w tym środowisku nie ma przy dziecku dorosłych, którzy pomogą nauczyć się także innego sposobu myślenia (i przede wszystkim działania)? Wówczas maluch wyrasta na człowieka, który szybko się poddaje albo boi się podejmować nowe wyzwania. Albo – najczęściej – jedno i drugie. Obserwując dzieci w grupie przedszkolnej, bardzo łatwo można przełożyć myślenie stałe na praktyczne przykłady. Widać to w zachowaniu tych, które wolą płakać i czekać, aż pani podejdzie w szatni, żeby pomóc się ubrać, zamiast (nawet zachęcane) podjąć kolejną (lub pierwszą) próbę. Czasem jest to mylone z lenistwem czy złą wolą. W tym wypadku jednak jest to zwyczajnie wrodzone ukierunkowanie myślenia. (...)"