Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Naprzeciw nowym wyzwaniom – predyspozycje do myślenia stałego lub rozwojowego

Anna Jankowska  
Maj 2018

"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 6526.54 kb
Id: 7241

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Maj 2018

"(...) Dziecko z wrodzonym myśleniem stałym uważa, że jest „jakieś” (tu można wstawić różne określenia). Wiele zależy od tego, w jakim środowisku rodzinnym wzrasta. Jedne dzieci uważają, że są mądre. Drugie, że są ładne. Trzecie, że są niegrzeczne. Bycie „jakimś” definiuje sposób postrzegania siebie. A co jeśli w tym środowisku nie ma przy dziecku dorosłych, którzy pomogą nauczyć się także innego sposobu myślenia (i przede wszystkim działania)? Wówczas maluch wyrasta na człowieka, który szybko się poddaje albo boi się podejmować nowe wyzwania. Albo – najczęściej – jedno i drugie. Obserwując dzieci w grupie przedszkolnej, bardzo łatwo można przełożyć myślenie stałe na praktyczne przykłady. Widać to w zachowaniu tych, które wolą płakać i czekać, aż pani podejdzie w szatni, żeby pomóc się ubrać, zamiast (nawet zachęcane) podjąć kolejną (lub pierwszą) próbę. Czasem jest to mylone z lenistwem czy złą wolą. W tym wypadku jednak jest to zwyczajnie wrodzone ukierunkowanie myślenia. (...)"