Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 839.61 kb
Stron: 3
Id: 3256

Najlepiej razem – zabawy z wierszami Wandy Chotomskiej

Gabriela Fejkiel   Kwiecień 2013

W oparciu o wiersz „Brązowa piosenka” można przeprowadzić w przedszkolu Brązowy Dzień. Warto taką uroczystość zaplanować wcześniej i poprosić dzieci (a przede wszystkim rodziców) o przyniesienie brązowych ubrań. Odczytanie wiersza można traktować jako wprowadzenie do zabawy. Czytanym fragmentom mogą... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 2

Zobacz również

edukacja czytelniczaedukacja międzykulturowascenariusz zajęćwiersz

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2013

Do realizacji opisanych zajęć i zabaw przydadzą się gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje brązowych rzeczy i przedmiotów - do pobrania TU;
  • komplet fotografii i obrazków, w tym mapa konturowa świata – TU;
  • mapa świata z wyróżnionymi kontynentami – została dołączona do miesięcznika w formie plakatu (TU możesz go zobaczyć).
Ten artykuł to propozycje zajęć i zabaw bazujących na czterech wierszach autorstwa Wandy Chotomskiej: „Brązowa piosenka”, „Lokomotywa lądy odkrywa”, „Motyle” oraz „Najlepiej razem!”.
Wiersze Wandy Chotomskiej od dawna cieszą dużych i małych. Tym razem zachęcam do pracy z czterema wierszami tej autorki, które stanowią dla nauczycieli doskonałą inspirację do działań.
W oparciu o wiersz „Brązowa piosenka” można przeprowadzić w przedszkolu Brązowy Dzień. Warto taką uroczystość zaplanować wcześniej i poprosić dzieci (a przede wszystkim rodziców) o przyniesienie brązowych ubrań. Odczytanie wiersza można traktować jako wprowadzenie do zabawy. Czytanym fragmentom mogą towarzyszyć przygotowane wcześniej ilustracje z brązowym kasztanem, prawdziwkiem, itd. Następnie można dzieciom rozdać instrumenty perkusyjne, na których będą grać podczas powtórnego czytania, gdy usłyszą w wierszu słowo: brązowe/brązowy. Jeżeli dzieci są starsze, można pokusić się o odczytanie wiersza (po raz drugi) w odmienny sposób – z wykorzystaniem instrumentów. W momencie, kiedy w wierszu pojawia się słowo: brązowe, nauczyciel przestaje czytać, a dzieci kończą słowa nauczyciela, dzieląc wyraz na sylaby i równocześnie wystukując rytm, oczywiście z pomocą nauczyciela. Powinno wyglądać to mniej więcej tak: Nauczyciel: Kasztany są... Dzieci: BRĄ-ZO-WE Nauczyciel: ten kolor lubi wielu. Prawdziwek w starym borze Dzieci: BRĄ-ZO-WY Nauczyciel: ma kapelusz (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania