Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 749.85 kb
Stron: 7
Id: 3695

Na tropie witamin [scenariusze zajęć otwartych]

Marlena Pięta-Dudek   Listopad 2013

Przykładowe zabawy ze scenariuszy: a) Ogórek, ogórek, ogórek. Rozpoznawanie za pomocą wzroku, a następnie smaku, ogórków – kiszonego, surowego, korniszona (dla utrwalenia można również przywiesić odpowiednie ilustracje na tablicy). Dzieci oglądają ogórki, wskazują, który według nich jest surowy, kt... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekscenariusz zajęćwspółpraca z rodzicamizdrowe odżywianiezdrowie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zdrowie i sprawność fizyczna

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Nie od dziś wiadomo, że wszystko, co podajemy dzieciom do zjedzenia, przyczynia się do kształtowania ich przyszłych kulinarnych upodobań i nawyków. Przedszkole musi wspierać rodziców w wysiłkach, a czasem nawet wskazywać im właściwą drogę do zdrowego odżywiania. Trzeba wspólnego wysiłku nauczycieli i rodziców, aby proces ten przebiegał pomyślnie. Już czas zmienić często złe przyzwyczajenia żywieniowe dzieci – na rzecz urozmaiconych i bogatych w witaminy posiłków. Od czego zacząć? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

Jego główną część stanowią scenariusze zajęć otwartych: „Zimowy Bank Witamin – kompot z jabłek” oraz „Zimowy Bank Witamin – ogórki kiszone”, przeznaczone do realizacji w grupie dzieci 4-letnich.

Towarzyszą im gotowe pomoce dydaktyczne:
  • napisy i dekoracje informujące o zajęciach – znajdziesz je TU;
  • fotografie sadu jabłkowego oraz ogórków i potraw przygotowanych na ich bazie – TU;
  • podkłady instrumentalne do piosenek (wraz z nutami i tekstem): „Jabłka w sadzie” (TU), „Piosenka o warzywach” (TU) oraz „Kiszenie ogórków” (TU);
  • plakat tematyczny „Zdrowe warzywa”, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić.
Przykładowe zabawy ze scenariuszy: a) Ogórek, ogórek, ogórek. Rozpoznawanie za pomocą wzroku, a następnie smaku, ogórków – kiszonego, surowego, korniszona (dla utrwalenia można również przywiesić odpowiednie ilustracje na tablicy). Dzieci oglądają ogórki, wskazują, który według nich jest surowy, który kiszony, a który to korniszon. Potem próbują zróżnicować je za pomocą smaku (mają zasłonięte oczy). Zwrócenie uwagi na kwaskowaty smak ogórka kiszonego – wysoka zawartość witaminy C. Nazywanie potraw z ogórków według wiedzy dzieci (mizeria, zupa ogórkowa, dodatek do sałatek, na kanapki...) – oglądanie ich na ilustracjach. b) Jedna noga, druga noga. Zabawa ruchowo-naśladowcza – dzieci naśladują treść rymowanki recytowanej przez nauczyciela. Rymowankę powtarzamy kilkukrotnie – indywidualnie, w parach oraz w dużym kole: „Jedna noga, druga noga – nogi dwie. Kiedy zbliżę je do siebie, skaczę, ile chcę”.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania