
Na farmie (Maluszki śpiewają)
Maria Tomaszewska
Maj 2013
Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwin... więcej
Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwin... więcej
Zobacz również
cykl Kącik muzycznydwulatekmuzykatrzylatekzabawy paluszkowe
Więcej z działu
Muzyka i śpiew, pląsy i taniec
Więcej z tego numeru
Maj 2013
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracje i emblematy do zabaw. Znajdziesz je TU.
Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in.:
Podkłady muzyczne do zaproponowanych w artykule piosenek i zabaw
Autorka udostępnia na swojej stronie internetowej: www.edumuz.pl Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwinięte w kłębuszki na podłodze), pochrapują (chrrr…, psii…), nagle się budzą. Otwierają jedno oko, otwierają drugie oko, wyciągają przednie nóżki, wyciągają tylne nóżki, ziewają i głośno parskają (prrrr). Przeżuwają trochę sianka (wykonują buzią ruch okrężny) i piją wodę (gul, gul, gul). Ruszają na wędrówkę (można poruszać się po sali, można siedzieć i klepać się po udach) – najpierw powoli (uderzają rytmicznie po udach), potem coraz szybciej. Uwaga, przeszkoda! (hop! – podskok), koniki rżą radośnie (podnoszą ręce do góry i wołają: i-ha-ha!), jedziemy dalej. Uwaga, woda! (podnoszą wysoko kolanka, hyc, hyc, przeskakują). Wychodzimy na brzeg i otrząsamy kropelki z ciała (potrząsają całym ciałem). A teraz koniki tarzają się w trawie (…).
Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in.:
- autorskie piosenki „Koniki” oraz „Pięć małych kaczek” (z zabawą paluszkową);
- propozycje zabaw przy muzyce, w tym opowieść ruchową o konikach i opis tańca kaczuszek.
- „Koniki”;
- „Pięć małych kaczek”.
Podkłady muzyczne do zaproponowanych w artykule piosenek i zabaw
Autorka udostępnia na swojej stronie internetowej: www.edumuz.pl Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwinięte w kłębuszki na podłodze), pochrapują (chrrr…, psii…), nagle się budzą. Otwierają jedno oko, otwierają drugie oko, wyciągają przednie nóżki, wyciągają tylne nóżki, ziewają i głośno parskają (prrrr). Przeżuwają trochę sianka (wykonują buzią ruch okrężny) i piją wodę (gul, gul, gul). Ruszają na wędrówkę (można poruszać się po sali, można siedzieć i klepać się po udach) – najpierw powoli (uderzają rytmicznie po udach), potem coraz szybciej. Uwaga, przeszkoda! (hop! – podskok), koniki rżą radośnie (podnoszą ręce do góry i wołają: i-ha-ha!), jedziemy dalej. Uwaga, woda! (podnoszą wysoko kolanka, hyc, hyc, przeskakują). Wychodzimy na brzeg i otrząsamy kropelki z ciała (potrząsają całym ciałem). A teraz koniki tarzają się w trawie (…).