Na farmie (Maluszki śpiewają)
Maria Tomaszewska
Maj 2013
Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwin... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwin... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracje i emblematy do zabaw. Znajdziesz je TU.
Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in.:
Podkłady muzyczne do zaproponowanych w artykule piosenek i zabaw
Autorka udostępnia na swojej stronie internetowej: www.edumuz.pl Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwinięte w kłębuszki na podłodze), pochrapują (chrrr…, psii…), nagle się budzą. Otwierają jedno oko, otwierają drugie oko, wyciągają przednie nóżki, wyciągają tylne nóżki, ziewają i głośno parskają (prrrr). Przeżuwają trochę sianka (wykonują buzią ruch okrężny) i piją wodę (gul, gul, gul). Ruszają na wędrówkę (można poruszać się po sali, można siedzieć i klepać się po udach) – najpierw powoli (uderzają rytmicznie po udach), potem coraz szybciej. Uwaga, przeszkoda! (hop! – podskok), koniki rżą radośnie (podnoszą ręce do góry i wołają: i-ha-ha!), jedziemy dalej. Uwaga, woda! (podnoszą wysoko kolanka, hyc, hyc, przeskakują). Wychodzimy na brzeg i otrząsamy kropelki z ciała (potrząsają całym ciałem). A teraz koniki tarzają się w trawie (…).
Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in.:
- autorskie piosenki „Koniki” oraz „Pięć małych kaczek” (z zabawą paluszkową);
- propozycje zabaw przy muzyce, w tym opowieść ruchową o konikach i opis tańca kaczuszek.
- „Koniki”;
- „Pięć małych kaczek”.
Podkłady muzyczne do zaproponowanych w artykule piosenek i zabaw
Autorka udostępnia na swojej stronie internetowej: www.edumuz.pl Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwinięte w kłębuszki na podłodze), pochrapują (chrrr…, psii…), nagle się budzą. Otwierają jedno oko, otwierają drugie oko, wyciągają przednie nóżki, wyciągają tylne nóżki, ziewają i głośno parskają (prrrr). Przeżuwają trochę sianka (wykonują buzią ruch okrężny) i piją wodę (gul, gul, gul). Ruszają na wędrówkę (można poruszać się po sali, można siedzieć i klepać się po udach) – najpierw powoli (uderzają rytmicznie po udach), potem coraz szybciej. Uwaga, przeszkoda! (hop! – podskok), koniki rżą radośnie (podnoszą ręce do góry i wołają: i-ha-ha!), jedziemy dalej. Uwaga, woda! (podnoszą wysoko kolanka, hyc, hyc, przeskakują). Wychodzimy na brzeg i otrząsamy kropelki z ciała (potrząsają całym ciałem). A teraz koniki tarzają się w trawie (…).
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz