Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Na farmie (Maluszki śpiewają)

Maria Tomaszewska   Maj 2013

Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwin... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – ilustracje i emblematy do zabaw. Znajdziesz je TU.

Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in.:
  • autorskie piosenki „Koniki” oraz „Pięć małych kaczek” (z zabawą paluszkową);
  • propozycje zabaw przy muzyce, w tym opowieść ruchową o konikach i opis tańca kaczuszek.
Posłuchaj bezpłatnie fragmentów piosenek:





Podkłady muzyczne do zaproponowanych w artykule piosenek i zabaw
Autorka udostępnia na swojej stronie internetowej: www.edumuz.pl
Fragment scenariusza: Koniki – opowieść ruchowa. Pomoce: ilustrujemy ruchem opowieść, najlepiej bawiąc się jednocześnie z dziećmi. Zabawę można przeprowadzić bez żadnych pomocy, ale jeśli ktoś może akompaniować na pianinie – zabawa będzie jeszcze ciekawsza: Koniki smacznie śpią w stajni (dzieci zwinięte w kłębuszki na podłodze), pochrapują (chrrr…, psii…), nagle się budzą. Otwierają jedno oko, otwierają drugie oko, wyciągają przednie nóżki, wyciągają tylne nóżki, ziewają i głośno parskają (prrrr). Przeżuwają trochę sianka (wykonują buzią ruch okrężny) i piją wodę (gul, gul, gul). Ruszają na wędrówkę (można poruszać się po sali, można siedzieć i klepać się po udach) – najpierw powoli (uderzają rytmicznie po udach), potem coraz szybciej. Uwaga, przeszkoda! (hop! – podskok), koniki rżą radośnie (podnoszą ręce do góry i wołają: i-ha-ha!), jedziemy dalej. Uwaga, woda! (podnoszą wysoko kolanka, hyc, hyc, przeskakują). Wychodzimy na brzeg i otrząsamy kropelki z ciała (potrząsają całym ciałem). A teraz koniki tarzają się w trawie (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się