bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 3388.38 kb
Stron: 3
Id: 1545
Na drodze do nauki czytania i pisania
Podtytuł: Ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej Czytanie i pisanie należą do podstawowych środków komunikacji międzyludzkiej. Im szybciej zostaną opanowane, tym lepiej dla dziecka, bowiem stymulują one jego rozwój umysłowy oraz poszerzają możl... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Ćwiczenie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
Czytanie i pisanie należą do podstawowych środków komunikacji międzyludzkiej. Im szybciej zostaną opanowane, tym lepiej dla dziecka, bowiem stymulują one jego rozwój umysłowy oraz poszerzają możliwości zdobywania wiedzy. Z tego właśnie powodu dzisiejsza edukacja zakłada nie tylko samo przyswojenie tych umiejętności, ale też dąży do tego, by stało się to możliwie jak najwcześniej. Przy całej słuszności tego trendu musimy jednak pamiętać, że nauka czytania i pisania ma sens dopiero wtedy, gdy dziecko osiągnie właściwy poziom dojrzałości psychofizycznej i intelektualnej oraz opanuje mowę werbalną.
Zarówno czytanie, jak i pisanie wykorzystuje ten sam zespół cech psychofizycznych, na który składają się funkcje: słuchowa, artykulacyjna, wzrokowo-ruchowa, a przy pisaniu dodatkowo motoryczna. I tylko harmonijne ich współdziałanie zapewni prawidłowy przebieg tych czynności. Aby dobrze przygotować dziecko do nauki czytania i pisania, należy doskonalić jego percepcję wzrokową i słuchową, a także koordynację wzrokowo-ruchową, czemu sprzyjają specjalnie przygotowane zajęcia i zabawy (…).
W artykule przeczytamy o tym, w jaki sposób określić poziom percepcji słuchowej u dziecka i jak rozwijać u niego analizę i syntezę wzrokową. Towarzyszą mu przykłady zabaw stymulujących percepcję słuchową oraz z zakresu doskonalenia analizy i syntezy wzrokowej.
