
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 526.15 kb
Stron: 2
Id: 1878
Modyfikowanie otoczenia
Fragment artykułu: Każdy doświadczony nauczyciel przedszkolny wie, jak bardzo otoczenie może rozpraszać i nudzić dzieci, powodować, że zachowują się niewłaściwie i utrudniają np. proces nauczania. Dlaczego tak się dzieje? Nauczyciele i dzieci spędzają wspólnie dużo czasu w salach. Wszystkie ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Każdy doświadczony nauczyciel przedszkolny wie, jak bardzo otoczenie może rozpraszać i nudzić dzieci, powodować, że zachowują się niewłaściwie i utrudniają np. proces nauczania. Dlaczego tak się dzieje? Nauczyciele i dzieci spędzają wspólnie dużo czasu w salach. Wszystkie znajdujące się w pomieszczeniu osoby są zalewane potokiem bodźców zewnętrznych – zapachami, odgłosami zabawek, widokiem poruszających się osób, kolorami, cieniami, światłem wpadającym przez okna, dźwiękami przesuwanych krzeseł, fakturą papieru, odgłosem poruszanych przedmiotów itp. Te i inne bodźce są nieustannie rejestrowane i przetwarzane przez każdą osobę przebywającą w pomieszczeniu. Sale w przedszkolu są miejscem aktywnego życia! Dlatego jest wręcz niemożliwe, aby na stosunkowo małej przestrzeni z tak dużą ilością bodźców spodziewać się spokoju, bezruchu czy braku jakiejkolwiek aktywności ze strony dzieci. W takich warunkach nietrudno zatem o problemy, które mogą powodować konflikty.
Większość nauczycieli przedszkolnych oraz rodziców intuicyjnie zdaje sobie sprawę z tego, że skutecznym sposobem powstrzymania wielu nieakceptowalnych zachowań jest zmiana otoczenia, w przeciwieństwie do podejmowanych wysiłków zmiany zachowania samego dziecka. Który z rodziców czy nauczycieli nie widział znudzonego, marudzącego czy niespokojnego dziecka, które nagle zostaje całkowicie pochłonięte i zaabsorbowane zabawą, kiedy otrzyma przedmioty mogące je zainteresować, np. plastelinę, farby do malowania palcami, puzzle, książeczki czy stare ścinki kolorowego materiału. A zatem, gdy mamy problemy z dyscypliną w grupie, często wystarczy modyfikacja otoczenia, by zapobiec nieakceptowalnym zachowaniom dzieci.
Z dalszej części artykułu dowiemy się:
- kiedy i w jakim celu stosuje się modyfikowanie otoczenia.
Objętość artykułu: 2 strony.