Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 430.18 kb
Stron: 5
Id: 1422

Mianowanie nauczyciela – plan rozwoju zawodowego

Kinga Kurczek   Wrzesień 2011

Doświadczenie zawodowe nauczyciela kontraktowego nie jest znaczne, ale jest jego własne, wypracowane, przeżyte, zdobyte. Składają się na nie wszystkie – lepsze i gorsze – chwile doświadczane w ciągu kilku lat pracy. Po zapoznaniu z zawodem nauczyciela, posmakowaniu pedagogicznego chleba,... więcej
Pobierz

Zobacz również

awans zawodowynauczyciel

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Doświadczenie zawodowe nauczyciela kontraktowego nie jest znaczne, ale jest jego własne, wypracowane, przeżyte, zdobyte. Składają się na nie wszystkie – lepsze i gorsze – chwile doświadczane w ciągu kilku lat pracy. Po zapoznaniu z zawodem nauczyciela, posmakowaniu pedagogicznego chleba, przychodzi czas na dalszy rozwój osobowości nauczycielskiej. Zgodnie z zapisem w Karcie Nauczyciela, nauczyciel kontraktowy może rozpocząć staż na stopień nauczyciela mianowanego po przepracowaniu co najmniej 2 lat od dnia nadania stopnia nauczyciela kontraktowego (art. 9d ust. 4 Karta Nauczyciela). Nauczyciel ma tym samym 2 lata na zaplanowanie dalszego rozwoju zawodowego i działań, które będzie podejmował w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy, a tym samym podnoszenia jakości pracy placówki, w której jest zatrudniony. Mocą nowelizacji ustawy Karta Nauczyciela i niektórych innych ustaw z dnia 15 lipca 2004 r., nauczyciel kontraktowy podejmuje samodzielnie decyzję o ubieganiu się o stopień nauczyciela mianowanego.


W artykule omówiono obowiązujące przepisy dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego. Opisano, na czym polega staż i w jaki sposób przygotować plan rozwoju zawodowego. Jego integralną część stanowi przykładowy wzór planu rozwoju zawodowego.