Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 1084.13 kb
Id: 5382
Wielkość: 1084.13 kb
Id: 5382
Metoda projektów jako metoda aktywizująca dzieci i… nauczyciela
Barbara Maria Rokicka
Listopad 2015
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyci... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyci... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Praca metodą projektów badawczych to wyzwanie dla nauczyciela, pozwalające zaspokoić dziecięcą ciekawość. Daje dzieciom możliwość analizowania złożoności zjawisk oraz eksperymentowania i rozwiązywania problemów. Czym zatem jest wspomniana metoda? I jak realizować ją podczas zajęć w przedszkolu? Tego dowiemy się z niniejszego artykułu.
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyciela, albo pojawiające się podczas wspólnej pracy nauczyciela z dziećmi. Prowadzący wraz z dziećmi wybiera temat zgodny z zainteresowaniami przedszkolaków. Celem zajęć jest szukanie odpowiedzi na pytania. Czas zależy od tempa realizacji projektu i intensywności zainteresowania u najmłodszych. Tematy zgłębiane są bardzo często w zespołach dziecięcych. Metoda projektów według L.G. Katz to sposób wspierania aktywnego, zaangażowanego i celowego uczenia się oraz rozwoju intelektualnego. Dla wdrażających ją nauczycieli może stać się początkiem nowego, skutecznego sposobu pracy z dzieckiem, nastawionego na jego potrzeby i zainteresowania. Rolą nauczyciela jest takie przeorganizowanie przestrzeni, aby pobudzać inicjatywę dziecka (…).
Metoda projektów badawczych to pogłębione badanie tema¬tu lub zjawisk o dużej wartości poznawczej. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze celowo ukierunkowane są tak, by znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyciela, albo pojawiające się podczas wspólnej pracy nauczyciela z dziećmi. Prowadzący wraz z dziećmi wybiera temat zgodny z zainteresowaniami przedszkolaków. Celem zajęć jest szukanie odpowiedzi na pytania. Czas zależy od tempa realizacji projektu i intensywności zainteresowania u najmłodszych. Tematy zgłębiane są bardzo często w zespołach dziecięcych. Metoda projektów według L.G. Katz to sposób wspierania aktywnego, zaangażowanego i celowego uczenia się oraz rozwoju intelektualnego. Dla wdrażających ją nauczycieli może stać się początkiem nowego, skutecznego sposobu pracy z dzieckiem, nastawionego na jego potrzeby i zainteresowania. Rolą nauczyciela jest takie przeorganizowanie przestrzeni, aby pobudzać inicjatywę dziecka (…).