Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 3090.32 kb
Stron: 3
Id: 1551

Metoda 101 kroków

Danuta Chwastniewska   Grudzień 2011

Podtytuł: Wysławianie się, słuchanie ze zrozumieniem oraz kształtowanie pamięci bezpośredniej i pośredniej Założona w podstawie programowej konieczność korzystania z wybranego pakietu edukacyjnego powoduje, że każde dziecko, niezależnie od poziomu swojego aktualnego rozwoju, uczy się tego sameg... więcej
Pobierz

Zobacz również

metoda 101 krokównauka czytaniapamięć i uwaga

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2011

Podtytuł: Wysławianie się, słuchanie ze zrozumieniem oraz kształtowanie pamięci bezpośredniej i pośredniej


Założona w podstawie programowej konieczność korzystania z wybranego pakietu edukacyjnego powoduje, że każde dziecko, niezależnie od poziomu swojego aktualnego rozwoju, uczy się tego samego. Żadne dziecko nie powinno się nudzić w przedszkolu i szkole. Od nas w ogromnym stopniu zależy, jaki dziecko będzie przejawiało stosunek do poznawania, doświadczania, a w konsekwencji – do nauki. Kiedy dziecko zaczyna nabywać nowe umiejętności, powinno to powtarzać wielokrotnie, codziennie. Jak pisałam w poprzednim artykule („Bliżej Przedszkola” nr 11.122), synapsy, tworząc trwałe połączenia nerwowe, uczą się powoli, dlatego praca nad wykształceniem danej umiejętności musi być systematyczna i wytrwała.

W tym artykule zaprezentuję przykładowe ćwiczenia, dzięki którym u dziecka rozwija się zdolność wysławiania się, słuchania ze zrozumieniem i kształcenie pamięci bezpośredniej i pośredniej w metodzie 101 kroków, jako przygotowanie do nauki czytania.