Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 636.14 kb
Stron: 2
Id: 1463

Matematyka – liczy się jakość, a nie ilość!

Ida Winiarek   Październik 2011

Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci d... więcej
Pobierz

Zobacz również

Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci działania na liczbach są pewnego rodzaju czarami. 


W artykule przeczytamy o rozumieniu liczb i porównywaniu ilości oraz o kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, wagi i objętości. Artykuł uzupełnia scenariusz zajęć „Sukienki czy koszule?”, którego jednym z celów jest rozwijanie pojęcia liczby jako związku pomiędzy tym, co jest mierzone i jednostką miary.