Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 636.14 kb
Stron: 2
Id: 1463

Matematyka – liczy się jakość, a nie ilość!

Ida Winiarek   Październik 2011

Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci d... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci działania na liczbach są pewnego rodzaju czarami. 


W artykule przeczytamy o rozumieniu liczb i porównywaniu ilości oraz o kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, wagi i objętości. Artykuł uzupełnia scenariusz zajęć „Sukienki czy koszule?”, którego jednym z celów jest rozwijanie pojęcia liczby jako związku pomiędzy tym, co jest mierzone i jednostką miary.