Matematyka – liczy się jakość, a nie ilość!
Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci d... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Większość dzieci w wieku przedszkolnym uczy się recytować liczby, poprawnie liczyć małe ilości przedmiotów oraz rozpoznawać cyfry. Jednakże wiele z tych dzieci ma problemy, rozpoczynając naukę matematyki w szkole. Dlaczego? Bo stosują reguły matematyczne bez ich zrozumienia. Dla tych dzieci działania na liczbach są pewnego rodzaju czarami.
W artykule przeczytamy o rozumieniu liczb i porównywaniu ilości oraz o kształtowaniu umiejętności mierzenia długości, wagi i objętości. Artykuł uzupełnia scenariusz zajęć „Sukienki czy koszule?”, którego jednym z celów jest rozwijanie pojęcia liczby jako związku pomiędzy tym, co jest mierzone i jednostką miary.