Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 280.89 kb
Stron: 1
Id: 3770

Mars, Czerwona Planeta – scenariusz zajęć dla dzieci 5-, 6-letnich

Michał Danecki   Grudzień 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Mars i Ziemia – podobieństwa i różnice. Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcie Ziemi i Marsa widzianych z kosmosu oraz zdjęcia krajobrazu obu planet. Dzieci starają się podać jak najwięcej widocznych cech wspólnych oraz różnic. Nauczyciel czyta krótką informac... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.
Pomoce dydaktyczne 2

Zobacz również

pięciolatekscenariusz zajęćsześciolatektechnika

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • zdjęcia przedstawiające Mars i Ziemię oraz łaziki marsjańskie – znajdziesz je TU oraz TU;
  • plakat „Układ słoneczny”, który został dołączony do bieżącego numeru naszego miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • konstruuje model maszyny z dostępnych materiałów;
  • wymienia wiele obiektów mających określoną cechę;
  • wskazuje podobieństwa i różnice, posługując się zarówno obrazami, jak i informacjami;
  • wykonuje pracę plastyczną według poleceń nauczyciela.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Mars i Ziemia – podobieństwa i różnice. Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcie Ziemi i Marsa widzianych z kosmosu oraz zdjęcia krajobrazu obu planet. Dzieci starają się podać jak najwięcej widocznych cech wspólnych oraz różnic. Nauczyciel czyta krótką informację o planecie, którą będzie dziś poznawać grupa: Mars – czwarta planeta Układu Słonecznego jest miejscem pod wieloma względami podobnym do Ziemi. Mars jest nieco mniejszy od naszej planety, wieją na nim wiatry, wznoszą się potężne góry, a jego powierzchnię pokrywa pustynia koloru blado-pomarańczowoczerwonego (…). ● Co jest potrzebne do lądowania na Marsie? Dzieci wymieniają rzeczy, które byłyby potrzebne do lądowania na Marsie. Starają się odnaleźć w sali przedmioty, z których można skonstruować skafander kosmiczny (np. specjalne buty, pojemniki na tlen, ocieplacze do skafandra, hełm, przewód doprowadzający powietrze).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania