Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 280.89 kb
Stron: 1
Id: 3770

Mars, Czerwona Planeta – scenariusz zajęć dla dzieci 5-, 6-letnich

Michał Danecki   Grudzień 2013

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Mars i Ziemia – podobieństwa i różnice. Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcie Ziemi i Marsa widzianych z kosmosu oraz zdjęcia krajobrazu obu planet. Dzieci starają się podać jak najwięcej widocznych cech wspólnych oraz różnic. Nauczyciel czyta krótką informac... więcej
Pobierz

Zobacz również

pięciolatekscenariusz zajęćsześciolatektechnika

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • zdjęcia przedstawiające Mars i Ziemię oraz łaziki marsjańskie – znajdziesz je TU oraz TU;
  • plakat „Układ słoneczny”, który został dołączony do bieżącego numeru naszego miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • konstruuje model maszyny z dostępnych materiałów;
  • wymienia wiele obiektów mających określoną cechę;
  • wskazuje podobieństwa i różnice, posługując się zarówno obrazami, jak i informacjami;
  • wykonuje pracę plastyczną według poleceń nauczyciela.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Mars i Ziemia – podobieństwa i różnice. Nauczyciel pokazuje dzieciom zdjęcie Ziemi i Marsa widzianych z kosmosu oraz zdjęcia krajobrazu obu planet. Dzieci starają się podać jak najwięcej widocznych cech wspólnych oraz różnic. Nauczyciel czyta krótką informację o planecie, którą będzie dziś poznawać grupa: Mars – czwarta planeta Układu Słonecznego jest miejscem pod wieloma względami podobnym do Ziemi. Mars jest nieco mniejszy od naszej planety, wieją na nim wiatry, wznoszą się potężne góry, a jego powierzchnię pokrywa pustynia koloru blado-pomarańczowoczerwonego (…). ● Co jest potrzebne do lądowania na Marsie? Dzieci wymieniają rzeczy, które byłyby potrzebne do lądowania na Marsie. Starają się odnaleźć w sali przedmioty, z których można skonstruować skafander kosmiczny (np. specjalne buty, pojemniki na tlen, ocieplacze do skafandra, hełm, przewód doprowadzający powietrze).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania