Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 253.37 kb
Stron: 4
Id: 3782
Magiczne słowa [scenariusz przedstawienia]
Na scenie z lewej na ziemi bawi się lalką i misiem mała Ola, na środku przy stole Karolina i Weronika rysują, z prawej Mateusz i Michał układają z klocków zamek. Na scenę wchodzi Sylwek, podchodzi do Oli i zabiera jej misia. Ola wybiega na środek sceny i mówiąc do widowni, wskazuje na Sylwestra. Ola... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – podkłady instrumentalne do piosenek (wraz z zapisem nutowym i słowami):
Scenariusz przedstawienia został oparty na adaptacji opowiadania Lucyny Krzemienieckiej „O Nowym Roku i o młynarzu Sylwestrze”. Treść została uwspółcześniona, akcja przeniesiona do przedszkola. Tytułowy młynarz Sylwester stał się jednym z przedszkolaków, a bajkowy Nowy Roczek u Krzemienieckiej w naszej wersji scenicznej został zastąpiony równie bajkowym krasnalem Hałabałą. Widowisko zostało przygotowane w ulubionej przez dzieci formie musicalu, dialogi zostały przeplecione trzema piosenkami, których treść kontynuowała fabułę widowiska. Tytuł widowiska brzmi: „Jak Hałabała pomógł niegrzecznemu Sylwkowi”. Fabuła opowiada o niegrzecznym chłopcu Sylwestrze, który dokucza wszystkim dzieciom w przedszkolu. Zabiera im zabawki, psuje budowle z klocków, wyśmiewa rysunki innych i krytykuje wszystkie pomysły na zabawę. Oczywiście jest powszechnie nielubiany, co wbrew pozorom bardzo go smuci. Z pomocą przychodzi mu „dobry duszek” przedszkola, czyli krasnal Hałabała, ofiarowując mu czarodziejski woreczek z pięknymi słowami. Przy jego pomocy Sylwester przechodzi całkowitą przemianę, poprawia szybciutko relacje z rówieśnikami i cała sztuka kończy się wspólną radosną zabawą.
Na scenie z lewej na ziemi bawi się lalką i misiem mała Ola, na środku przy stole Karolina i Weronika rysują, z prawej Mateusz i Michał układają z klocków zamek. Na scenę wchodzi Sylwek, podchodzi do Oli i zabiera jej misia. Ola wybiega na środek sceny i mówiąc do widowni, wskazuje na Sylwestra. Ola: Nie lubię go, jest niedobry, zawsze mi dokucza i zabiera zabawki. Schowam się przed nim, bo zabierze mi jeszcze lalkę (…). Sylwek: Zabawkami trzeba się dzielić z innymi! Nie są tylko twoje! (Sylwek odwracając się do widowni, mówi do misia.) Ale z ciebie brzydal. Ale co tam, chodź, pójdziemy zobaczyć, co robią dziewczyny. (Sylwek podchodzi do stolika i zaczepia Weronikę i Karolinę.) Dziewczyny, co rysujecie? Weronika: Mamy narysować ulubionego zwierzaka. Ja rysuję mojego psa Brutusa. Brutus to jest wilczur i ma taką piękną czarno-brązową sierść. Sylwek: To ma być wilczur? Z której strony jest ogon, a z której głowa? (Weronika obrażona odwraca się tyłem do niego, zasłaniając swoje dzieło. Sylwek podchodzi do Karoliny.) Ooo! Masz w domu hipopotama? (Karolina wstaje obrażona, bierze swój rysunek i kredki i mówi do Weroniki.) Karolina: Weronika, chodźmy stąd! Przy nim nie można pracować. Potrafi tylko przeszkadzać. Może by sam coś narysował zamiast czepiać się innych (…)?