Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 1845.83 kb
Id: 3390

Lokomotywa – scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie

Justyna Niedbała   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co mam na myśli? Zabawa słowna – nauczyciel pokazuje dzieciom przypięte do ściany kartki z rysunkiem lokomotywy i pięciu wagonów oraz zachęca do pomocy w załadowaniu wagonów odpowiednimi towarami. Chętne dziecko losuje napis – nazwę jakiegoś towaru, który będziemy ... więcej
Pobierz Pomoce dydaktyczne 3
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

edukacja czytelniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatekinteligencje wielorakie

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje i karty pracy – znajdziesz je TU;
  • podkład instrumentalny do zabawy ruchowej „Roztańczony pociąg” - TU;
  • odgłos pociągu - TU;
  • karty do gry memory, które zostały dołączone do miesięcznika w formie plakatów w wersji dla dzieci 5-letnich (memory obrazkowe – przeciwieństwa) i 6-letnich (memory obrazkowo-literowe) – TU oraz TU możesz je zobaczyć;
  • tęczowe karty (znajdujące się na odwrocie kat do gry memory) do zabaw rozwijających wyobraźnię - do oglądnięcia TU oraz TU.
Scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie przeprowadzonych w grupie pięcio- i sześciolatków w oparciu o fragmenty utworu J. Tuwima „Lokomotywa”. Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – rozwijanie inteligencji:
  • językowej poprzez tworzenie słownych wypowiedzi, odtwarzanie fragmentów utworów literackich, rozwiązywanie zagadek i rebusów słownych;
  • matematyczno-logicznej poprzez klasyfikowanie i liczenie elementów, porównywanie wielkości, koloru, grubości tych elementów, gry logiczne;
  • muzycznej poprzez tworzenie ilustracji muzycznych do słuchanej melodii;
  • ruchowej (cielesno-kinestetycznej) poprzez zabawę z elementami pantomimy i scenek dramowych;
  • interpersonalnej (zewnątrzosobowej) poprzez zabawy i gry zespołowe z zasadami.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co mam na myśli? Zabawa słowna – nauczyciel pokazuje dzieciom przypięte do ściany kartki z rysunkiem lokomotywy i pięciu wagonów oraz zachęca do pomocy w załadowaniu wagonów odpowiednimi towarami. Chętne dziecko losuje napis – nazwę jakiegoś towaru, który będziemy ładować na kolejne wagony pociągu. Zadaniem dziecka jest opowiedzieć o nim w taki sposób, żeby nie użyć jego nazwy własnej, lecz by pozostałe dzieci domyśliły się, o jaki przedmiot chodzi. Po rozwiązaniu zagadki przez dzieci napisy umieszczamy na kolejnych wagonach pociągu.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz