Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1845.83 kb
Id: 3390

Lokomotywa – scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie

Justyna Niedbała   Czerwiec 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co mam na myśli? Zabawa słowna – nauczyciel pokazuje dzieciom przypięte do ściany kartki z rysunkiem lokomotywy i pięciu wagonów oraz zachęca do pomocy w załadowaniu wagonów odpowiednimi towarami. Chętne dziecko losuje napis – nazwę jakiegoś towaru, który będziemy ... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja czytelniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatekinteligencje wielorakie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje i karty pracy – znajdziesz je TU;
  • podkład instrumentalny do zabawy ruchowej „Roztańczony pociąg” - TU;
  • odgłos pociągu - TU;
  • karty do gry memory, które zostały dołączone do miesięcznika w formie plakatów w wersji dla dzieci 5-letnich (memory obrazkowe – przeciwieństwa) i 6-letnich (memory obrazkowo-literowe) – TU oraz TU możesz je zobaczyć;
  • tęczowe karty (znajdujące się na odwrocie kat do gry memory) do zabaw rozwijających wyobraźnię - do oglądnięcia TU oraz TU.
Scenariusz zajęć rozwijających inteligencje wielorakie przeprowadzonych w grupie pięcio- i sześciolatków w oparciu o fragmenty utworu J. Tuwima „Lokomotywa”. Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – rozwijanie inteligencji:
  • językowej poprzez tworzenie słownych wypowiedzi, odtwarzanie fragmentów utworów literackich, rozwiązywanie zagadek i rebusów słownych;
  • matematyczno-logicznej poprzez klasyfikowanie i liczenie elementów, porównywanie wielkości, koloru, grubości tych elementów, gry logiczne;
  • muzycznej poprzez tworzenie ilustracji muzycznych do słuchanej melodii;
  • ruchowej (cielesno-kinestetycznej) poprzez zabawę z elementami pantomimy i scenek dramowych;
  • interpersonalnej (zewnątrzosobowej) poprzez zabawy i gry zespołowe z zasadami.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co mam na myśli? Zabawa słowna – nauczyciel pokazuje dzieciom przypięte do ściany kartki z rysunkiem lokomotywy i pięciu wagonów oraz zachęca do pomocy w załadowaniu wagonów odpowiednimi towarami. Chętne dziecko losuje napis – nazwę jakiegoś towaru, który będziemy ładować na kolejne wagony pociągu. Zadaniem dziecka jest opowiedzieć o nim w taki sposób, żeby nie użyć jego nazwy własnej, lecz by pozostałe dzieci domyśliły się, o jaki przedmiot chodzi. Po rozwiązaniu zagadki przez dzieci napisy umieszczamy na kolejnych wagonach pociągu.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania