Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1166.67 kb
Stron: 4
Id: 1364

Kształtujemy małych czytelników

Anna Gorczak   Magazyn specjalny 2011

Czas poświęcany dzieciom nigdy nie jest stracony, jednak liczy się nie tylko ilość spędzonych razem chwil, ale również ich jakość. Dlatego warto sięgnąć po książkę. Głośne czytanie buduje mocną więź między dorosłym a dzieckiem, wspomaga rozwój emocjonalny malucha, wzmacnia jego poczuc... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja czytelniczainspiracjenauka czytaniaprojekty edukacyjneprzygotowanie do szkołyrodzice

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Czas poświęcany dzieciom nigdy nie jest stracony, jednak liczy się nie tylko ilość spędzonych razem chwil, ale również ich jakość. Dlatego warto sięgnąć po książkę.
Głośne czytanie buduje mocną więź między dorosłym a dzieckiem, wspomaga rozwój emocjonalny malucha, wzmacnia jego poczucie własnej wartości. Rodzice i nauczyciele odgrywają kluczową rolę w pierwszych latach życia dziecka. To od nich zależy, z jakimi wzorcami zachowań zetknie się mały człowiek. Jego styl życia determinowany jest w dużej mierze przez postawy najbliższych. Dorośli mogą aktywnie bawić się z dziećmi, motywować
je do działań, aby uczyły się samodzielności, spędzać z nimi aktywnie czas na świeżym powietrzu, służyć własnym doświadczeniem w poznawaniu świata. Jednak na co dzień ograniczenie stanowią takie czynniki, jak miejsce, poziom umiejętności czy zgromadzone doświadczenia. Lecz istnieje sposób, aby zapomnieć o wszelkich przeszkodach, puścić wodze fantazji, przenieść się w dowolne miejsce... Pozwalają na to książki!


W artykule przedstawiono doświadczenia płynące z udziału jednego z przedszkoli w programie wychowawczo-dydaktycznym „Klub Czytających Przedszkoli”. Zaprezentowano działania możliwe do realizacji w celu propagowania idei rozwijania zainteresowań czytelniczych już u najmłodszych dzieci.