Królewna Śnieżka układa i segreguje (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska  
Listopad 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Krasnale układają łyżeczki. Umieśćmy na wybranym stoliku siedem sylwet łyżek, miseczek i kubków oraz wazę, łyżkę wazową i wazon, tak jak to było w domku krasnoludków. Jako bajkowe krasnale będziecie poruszać się śpiewając: „Hej-ho, hej-ho, do domu by się szło. Hej... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 595.29 kb
Stron: 3
Id: 3696

Zobacz również

bajka
baśń
edukacja czytelnicza
geometria
matematyka
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
bajka
baśń
edukacja czytelnicza
geometria
matematyka
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – znajdziesz go TU;
  • sylwety do przedstawienia kukiełkowego o Królewnie Śnieżce – TU;
  • ilustracje i karty pracy do zabaw – TU oraz TU.
Bajka o „Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach” to znakomita okazja do zabaw w segregowanie i klasyfikowanie. W scenariuszu nawiązano do metody kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz metod pedagogiki zabawy.

W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę, ilustrowanej sylwetami;
  • wyodrębnienie dobrych i złych postaci oraz morału bajki o Królewnie Śnieżce;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • układanie przedmiotów według wielkości;
  • klasyfikowanie przedmiotów według koloru i wielkości;
  • segregowanie przedmiotów według określonych cech (kolor, deseń i wielkość);
  • wyodrębnianie przedmiotów o określonych dwóch i trzech cechach;
  • naśladowanie ruchem wybranych czynności związanych z bajką o Królewnie Śnieżce;
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Krasnale układają łyżeczki. Umieśćmy na wybranym stoliku siedem sylwet łyżek, miseczek i kubków oraz wazę, łyżkę wazową i wazon, tak jak to było w domku krasnoludków. Jako bajkowe krasnale będziecie poruszać się śpiewając: „Hej-ho, hej-ho, do domu by się szło. Hej-ho, hej-ho, hej-ho, hej-ho, do domu by się szło.” (kilka razy). W domu każdy „krasnal” wybierze jedną „rzecz” ze stolika (sylwetę łyżeczki, miseczki lub kubeczka). Połączycie się w grupy, tworząc zbiór łyżek, zbiór miseczek i zbiór kubeczków. Usiądźcie jeden obok drugiego w taki sposób, by łyżeczki (miseczki i kubeczki) ułożone były od najmniejszej do największej. Na którym miejscu w szeregu jest łyżka fioletowa (żółta miseczka, zielony kubeczek itp.)? Trzy szeregi tworzone są, jak łatwo policzyć, przez 21 dzieci. Przedszkolaki, które mają dodatkowe sylwety (waza, chochla, wazon), zostają zamienione w leśne zwierzątka i razem z nauczycielką sprawdzają, czy zadanie zostało wykonane prawidłowo.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania