Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 778.33 kb
Id: 6141

Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego w przedszkolu

Adam Krasnosielski   Grudzień 2016

"Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) opracowuje się dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Oznacza to, że nie dla każdego dziecka mającego specjalne potrzeby edukacyjne IPET może być skonstruowany. (...) Dia... więcej
Pobierz

Zobacz również

indywidualizacjanauczycielprogramIPETprzedszkolepotrzeby dzieckarozwój dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Grudzień 2016

"Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) opracowuje się dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Oznacza to, że nie dla każdego dziecka mającego specjalne potrzeby edukacyjne IPET może być skonstruowany. (...) Diagnozę funkcjonalną opracowuje specjalnie powołany zespół. Mimo że liczba jego członków nie jest prawnie ustalona, przy ich doborze należy kierować się specjalnymi potrzebami ucznia, dla którego program jest tworzony. Najczęściej w skład zespołu wchodzą nauczyciele dzieci i pracujący w przedszkolu specjaliści. Oczywiście mogą ich wspierać pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, służąc zespołowi pomocą podczas pracy, którą kieruje koordynator. Jest to dyrektor przedszkola lub powołana przez niego osoba. W pracach zespołu mogą też uczestniczyć rodzice przedszkolaka. Mimo że ich obecność jest rzadkością, mają oni do tego prawo. Mogą być w pełni aktywnymi współuczestnikami w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla swojego dziecka. W końcu kto lepiej od nich je zna?"