Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1431.49 kb
Stron: 6
Id: 3387

Kicia Kocia czyli jak pracować metodą Storyline

Agnieszka Czeglik   Czerwiec 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Epizod 5 (piątek) - Burza nadal trwała, ale nam się udało dobiec do piekarni. Tu jest przytulnie i ciepło. Pani ekspedientka proponuje świeże bułki, są takie pyszne! Siedzimy, zajadamy pachnące, jeszcze ciepłe bułeczki, gawędzimy sobie, a pioruny podziwiamy zz... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwoedukacja przyrodniczametody aktywnescenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Grupowa powitanka” – znajdziesz go TU;
  • podkład do piosenki „Burza” – do pobrania TU;
  • nuty do piosenek - TU;
  • ilustracje do zajęć (m.in. związane z zagadnieniem ruchu drogowego, przedstawiające zwierzęta i owady „informujące” swoim zachowaniem o nadchodzącej burzy oraz elementy mapy pogody) – TU, TU oraz TU.
  • plakaty, które zostały dołączone do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, przedstawiające jak się zachować, gdy burza zastanie nas na zewnątrz i czego nie wolno robić, gdy burza zastanie nas w domu – TU i TU możesz je zobaczyć;
  • plakat przedstawiające różne rodzaje zbóż, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – zobaczysz go TU.
Metoda Storyline zwana jest inaczej metodą opowieści wychowawczej, metodą tematu lub szkocką – ponieważ została opracowana ponad 20 lat temu w Szkocji przez Steve’a Bella. Z treści artykułu dowiemy się m.in. na czym polega metoda Storyline i dla kogo jest przeznaczona. Znajdziemy tu także scenariusz zajęć przeprowadzonych metodą Storyline na podstawie opowiadania „Kicia Kocia”, z podziałem na pięć epizodów (pięć dni pracy).
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Epizod 5 (piątek) - Burza nadal trwała, ale nam się udało dobiec do piekarni. Tu jest przytulnie i ciepło. Pani ekspedientka proponuje świeże bułki, są takie pyszne! Siedzimy, zajadamy pachnące, jeszcze ciepłe bułeczki, gawędzimy sobie, a pioruny podziwiamy zza okna! Czujemy się bezpieczni. Jak dobrze, że jesteśmy wszyscy razem! Przykładowe pytania kluczowe: - Czy wiecie, co to jest piekarnia? - Czy wiecie, jak powstają chleb, bułki, ciastka? - Kim jest przyjaciel? Przykładowe aktywności: Z czego bułki, z czego chleb? Wizyta w zaprzyjaźnionej z przedszkolem piekarni, obserwowanie, jak powstaje pieczywo, degustacja bułek. Jeśli nie mamy w okolicy zaprzyjaźnionej piekarni, to dzieci mogą odwiedzić przedszkolną kuchnię i tam oglądnąć rodzaje zbóż (pszenica, żyto, rzepak) oraz dowiedzieć się, co się z nich robi, a także wspólnie wypiekać chleb.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania