bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 547.53 kb
Stron: 3
Id: 1614
Kary i nagrody – atrybuty władzy
Nauczyciele dyscyplinują przedszkolaków lub uczniów, rodzice dyscyplinują dzieci, szefowie – pracowników itp. Jak zrozumieć dyscyplinę? Skąd osoby, które dyscyplinują innych, czerpią władzę? Nagrody i kary dają ludziom władzę. W konsekwencji, kiedy nauczyciele czy ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Nauczyciele dyscyplinują przedszkolaków lub uczniów, rodzice dyscyplinują dzieci, szefowie – pracowników itp. Jak zrozumieć dyscyplinę? Skąd osoby, które dyscyplinują innych, czerpią władzę?
Nagrody i kary dają ludziom władzę. W konsekwencji, kiedy nauczyciele czy rodzice mówią,
że używają swojego autorytetu w dyscyplinowaniu dzieci, mają na myśli, że korzystają z kar i nagród. Obiecują nagrody, aby skłonić dzieci do preferowanego przez nich zachowania i wymierzają kary (lub grożą ich wymierzeniem), aby pozbyć się zachowań, które im się nie podobają.
(…) Przysłowie mówi: „Dobrymi intencjami jest piekło wybrukowane”. Paradoksalnie, większość dorosłych dyscyplinujących dzieci za pomocą karania i nagradzania kieruje się dobrymi intencjami. Chcą, aby ich dzieci były odpowiedzialne, godne zaufania, uprzejme, życzliwe, kompetentne itp. Rodzice czy nauczyciele po prostu nie znają żadnego innego sposobu urzeczywistnienia swoich dobrych intencji. Dlatego stosują dyscyplinę w oparciu o strach – kary i zależność – nagrody. Następnie, kiedy odkrywają, że to nie działa, zwykle stwierdzają, że powinni dyscyplinować swoje dzieci jeszcze bardziej zdecydowanie. I trwa to dopóki dzieci nie sprzeciwią się, nie zaczną się buntować, nie zechcą wziąć odwetu.
Z treści artykułu dowiemy się m.in. czym są kary i nagrody (nie tylko z perspektywy nauczyciela czy rodzica, ale i dziecka), jak działają i kary i nagrody i jakie są konsekwencje ich stosowania.