
Jesienne listki (scenariusz zajęć)
Fragment artykułu: Dzieci najszybciej i najefektywniej przyswajają informacje o środowisku naturalnym w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Dzięki wycieczkom poszerzają zasób słownictwa, poznają procesy i czynności związane z otaczającym je światem. Podczas obserwacji przyrody i zjawisk w nie... więcej
Fragment artykułu:
Dzieci najszybciej i najefektywniej przyswajają informacje o środowisku naturalnym w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Dzięki wycieczkom poszerzają zasób słownictwa, poznają procesy i czynności związane z otaczającym je światem. Podczas obserwacji przyrody i zjawisk w niej występujących budzą się w dziecku przeżycia, które inicjują zadawanie pytań i pobudzają je do myślenia. Ułatwiają zapamiętywanie, ponieważ dziecko poznaje przyrodę wszystkimi zmysłami. Mając to na uwadze, opracowałam scenariusz, według którego dziecko pozna środowisko przyrodnicze – park (las), wybrane gatunki drzew, ich liście i owoce. Zajęcia te rozbudzą emocjonalny stosunek do przyrody, uwrażliwią na jej piękno, zachęcą dziecko do aktywnego poznawania otaczającego świata.
Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć, w którym założono realizację następujących celów:
- utrwalanie zasad zachowania się w czasie wycieczek pieszych;
- kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji, zauważanie zmian zachodzących w przyrodzie i wiązanie ich z określoną porą roku;
- dostarczanie wiadomości o środowisku przyrodniczym, rozpoznawanie gatunków drzew po liściach i owocach oraz nazywanie ich;
- uwrażliwianie na piękno przyrody.
Objętość artykułu: 1 strona.