Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 924.09 kb
Id: 8872

Jaka to pora roku, gdy kwitnie wszystko wokół? – czyli przedszkolak uczy się słuchać

Hanna M. Górna   Marzec 2020

"(...) Sprawna percepcja słuchowa oznacza dziecko słuchające (proszę nie mylić z posłusznym, bo dziecko uważnie słuchające wcale nie musi „się słuchać”), a jeśli trzeba, to skupione i skoncentrowane. Takie, które potrafi z gąszczu informacji (bodźców) wy- ciągnąć te właściwe, potrzeb... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

percepcja słuchowazaburzeniazabawy słuchowe

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Marzec 2020

"(...) Sprawna percepcja słuchowa oznacza dziecko słuchające (proszę nie mylić z posłusznym, bo dziecko uważnie słuchające wcale nie musi „się słuchać”), a jeśli trzeba, to skupione i skoncentrowane. Takie, które potrafi z gąszczu informacji (bodźców) wy- ciągnąć te właściwe, potrzebne albo też świadomie odrzucić informacyjny nadbagaż. Dziecko, które potrafi skupić się na słuchaniu i rozumieniu mowy, nawet jeśli wokół panuje hałas i harmider. Jedynie rozwinięta i zintegrowana percepcja słuchowa, w tym sprawny słuch fonematyczny, pozwoli pierwszoklasiście przyswoić, a następnie wyćwiczyć czytanie i pisanie. Bez tego próby czytania ze zrozumieniem są daremne, podobnie jak pi- sanie ze słuchu. Oczywiście rozwój postrzegania słuchowego nie zachodzi w oderwaniu od pozostałych funkcji poznawczych, a dziecko (w szczególności jego rozwój) należy postrzegać całościowo, niemniej percepcja słuchowa powinna stanowić szczególny obszar działań nauczyciela przedszkolnego. (...)"