Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Jaka to pora roku, gdy kwitnie wszystko wokół? – czyli przedszkolak uczy się słuchać

Hanna M. Górna   Marzec 2020

"(...) Sprawna percepcja słuchowa oznacza dziecko słuchające (proszę nie mylić z posłusznym, bo dziecko uważnie słuchające wcale nie musi „się słuchać”), a jeśli trzeba, to skupione i skoncentrowane. Takie, które potrafi z gąszczu informacji (bodźców) wy- ciągnąć te właściwe, potrzeb... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Otwórz w kiosku
Uzyskaj dostęp do tego pliku oraz do ponad 2000 innych scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku.
"(...) Sprawna percepcja słuchowa oznacza dziecko słuchające (proszę nie mylić z posłusznym, bo dziecko uważnie słuchające wcale nie musi „się słuchać”), a jeśli trzeba, to skupione i skoncentrowane. Takie, które potrafi z gąszczu informacji (bodźców) wy- ciągnąć te właściwe, potrzebne albo też świadomie odrzucić informacyjny nadbagaż. Dziecko, które potrafi skupić się na słuchaniu i rozumieniu mowy, nawet jeśli wokół panuje hałas i harmider. Jedynie rozwinięta i zintegrowana percepcja słuchowa, w tym sprawny słuch fonematyczny, pozwoli pierwszoklasiście przyswoić, a następnie wyćwiczyć czytanie i pisanie. Bez tego próby czytania ze zrozumieniem są daremne, podobnie jak pi- sanie ze słuchu. Oczywiście rozwój postrzegania słuchowego nie zachodzi w oderwaniu od pozostałych funkcji poznawczych, a dziecko (w szczególności jego rozwój) należy postrzegać całościowo, niemniej percepcja słuchowa powinna stanowić szczególny obszar działań nauczyciela przedszkolnego. (...)"

Więcej z tego numeru

Marzec 2020

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane