
Jak pracować z dzieckiem sześcioletnim w przedszkolu?
Sławomira Załęska
Marzec 2016
Znaczący wpływ na rozwój fizyczny, motoryczny, poznawczy i emocjonalno-społeczny mają różnorodne formy działalności dziecka. Podstawową formą działalności sześciolatka jest nadal zabawa. Obok zabawy coraz większego znaczenia nabierają różne zajęcia, które przygotowują dziecko do dalszych obowiązków.... więcej
Znaczący wpływ na rozwój fizyczny, motoryczny, poznawczy i emocjonalno-społeczny mają różnorodne formy działalności dziecka. Podstawową formą działalności sześciolatka jest nadal zabawa. Obok zabawy coraz większego znaczenia nabierają różne zajęcia, które przygotowują dziecko do dalszych obowiązków.... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (11.07 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Znaczący wpływ na rozwój fizyczny, motoryczny, poznawczy i emocjonalno-społeczny mają różnorodne formy działalności dziecka. Podstawową formą działalności sześciolatka jest nadal zabawa. Obok zabawy coraz większego znaczenia nabierają różne zajęcia, które przygotowują dziecko do dalszych obowiązków. Elementy nauki i pracy przeplatają się razem z zabawą w różnych formach i rodzajach. Warto pamiętać, że u dziecka sześcioletniego kształtuje się dopiero obszar świadomego uczenia się, a funkcje niezbędne w nauce szkolnej nie są jeszcze w strefie aktualnego rozwoju dziecka i nie jest ono w stanie samodzielnie ich wykorzystywać. Zabawy i codzienna aktywność dziecka sprzyjają poznawaniu świata. Z uwagi na fakt występowania dużych różnic (między wiadomościami, umiejętnościami i sprawnością poszczególnych dzieci, jak i w zakresie indywidualnych różnic rozwojowych dziecka) ważne jest indywidualizowanie pracy z dziećmi. Organizując pracę, należy w sposób przemyślany dobierać metody pracy i dostosowywać wymagania do możliwości psychofizycznych każdego dziecka. Grupa sześciolatków to wiek wyrównywania szans i rozwoju indywidualnego.