Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 342.66 kb
Stron: 4
Id: 3095

Jak cię widzą… - wizerunek przedszkola w oczach rodziców

Anna Jankowska   Styczeń 2013

Fragment artykułu: Wielu uważa, że wizerunek przedszkola jest raczej oczywisty. To placówka edukacyjna, w której dzieci mają miło spędzać czas i uczyć się przy okazji. No tak. Dlaczego zatem nie w każdym przedszkolu dzieci czują się dobrze, nie do każdego rodzice walą drzwiami i oknam... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Zarządzanie przedszkolemdyrektormenadżerprzedszkole

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Fragment artykułu:
Wielu uważa, że wizerunek przedszkola jest raczej oczywisty. To placówka edukacyjna, w której dzieci mają miło spędzać czas i uczyć się przy okazji. No tak. Dlaczego zatem nie w każdym przedszkolu dzieci czują się dobrze, nie do każdego rodzice walą drzwiami i oknami? A jak już zapiszą dziecko do przedszkola (bo muszą iść do pracy i gdzieś zostawić pociechę), to czemu narzekają na kadrę, wygląd, program? Dlatego, że budowanie wizerunku to długoterminowy proces.
Wizerunek nie jest dany raz na zawsze, zwłaszcza w przypadku placówek edukacyjnych. Każdy ma jakiś wizerunek. Najlepszym tego przykładem są tzw. celebryci, których mamy okazję widywać w telewizji, prasie i czytać o nich na cieszących się dużą popularnością portalach plotkarskich. Często słyszy się od takich osób, że połowa wypisywanych na ich temat przez dziennikarzy rzeczy to plotki wyssane z palca. Mają wrażenie, że prowadzą podwójne życie – to w tabloidach i to prawdziwe, które znają i kształtują. Wielu z nich z tego właśnie powodu decyduje się na wynajęcie profesjonalnych agencji zajmujących się kreowaniem pozytywnego wizerunku gwiazd. Inni próbują to robić sami. Wychodzi różnie. Jeśli gwiazda nie jest konsekwentna w swych działaniach, prędko okazuje się, że wszelkie potknięcia i gafy szybko wyciągane są na światło dzienne. Bywają jednak też tacy, którzy bronią swej prywatności i nie pozwalają obcym na ingerowanie w życie osobiste. Potrafią dbać o swój wizerunek, dozując informacje stopniowo i w sposób przemyślany. I na tych właśnie gwiazdach powinniśmy się wzorować. Lepiej bowiem czasem powiedzieć mniej niż za wiele. Lepiej zareagować na krytykę, niż udawać, że nas sprawa nie dotyczy. Lepiej informować na bieżąco o działaniach, niż pozwolić, by świat się domyślał. Najprościej mówiąc, wizerunek placówki jest elementem marki, który w bardzo istotny sposób wpływa na postrzeganie jej przez klientów – rodziców.

Z dalszej części artykułu dowiemy się m.in.:

  • czym jest wizerunek przedszkola i jakie elementy na niego się składają – zapoznamy się z charakterystyką rozpoznawalności, powszechności, przejrzystości, adekwatności i jakości;
  • czym dla rodziców jest jakość.