Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 2447.99 kb
Id: 7757

Integracja sensoryczna. Wykorzystanie w edukacji i diagnozie pedagogicznej dzieci w wieku przedszkolnym

Magdalena Oleksy-Zborowska   Grudzień 2018

"Coraz częściej sięgamy po pomysły na edukację małych dzieci i rozwiązania, które mają pomóc zrozumieć nam zachowanie i postawę dziecka, a nie tylko dostarczać rozwiązań metodycznych. Doceniamy też różnorodność sposobów uczenia się. Nauczyciele większą wagę przywiązują do zastanawiania się nad źród... więcej
Pobierz

Zobacz również

integracja sensorycznapedagogizacjaobserwacja i diagnozazmysły

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Grudzień 2018

"Coraz częściej sięgamy po pomysły na edukację małych dzieci i rozwiązania, które mają pomóc zrozumieć nam zachowanie i postawę dziecka, a nie tylko dostarczać rozwiązań metodycznych. Doceniamy też różnorodność sposobów uczenia się. Nauczyciele większą wagę przywiązują do zastanawiania się nad źródłami tego, w jaki sposób uczą się dzieci. Jedną z propozycji poszukiwania odpowiedzi na to, jak efektywnie planować edukację dzieci i jakie konkretne rozwiązania stosować, jest teoria integracji sensorycznej. Po edukację przez zmysły nauczyciele często sięgają intuicyjnie, chcąc uatrakcyjnić i uczynić proces edukacji bardziej efektywnym. Warto przywołać choćby to, że zmysły powonienia i smaku ściśle korespondują z emocjami i pamięcią, więc mają związek z uczeniem się. (...)"