Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 1960.19 kb
Stron: 4
Id: 6336
Wielkość: 1960.19 kb
Stron: 4
Id: 6336
Inny nie znaczy gorszy - zabawy uczące tolerancji i integrujace dzieci z róznych krajów
Anna Jankowska
Kwiecień 2017
"(...) Co rozbić, żeby dzieci z innych krajów dobrze poczuły się w polskich przedszkolach? Myślę, że to, co zawsze się robi, kiedy przed dzieckiem staje nowe wyzwanie i ma do czynienia z nieznaną sytuacją. Trzeba pokazać, o co w tym wszystkim chodzi. Pozwolić zrozumieć i uczestniczyć w nowym życiu p... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Co rozbić, żeby dzieci z innych krajów dobrze poczuły się w polskich przedszkolach? Myślę, że to, co zawsze się robi, kiedy przed dzieckiem staje nowe wyzwanie i ma do czynienia z nieznaną sytuacją. Trzeba pokazać, o co w tym wszystkim chodzi. Pozwolić zrozumieć i uczestniczyć w nowym życiu p... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Co rozbić, żeby dzieci z innych krajów dobrze poczuły się w polskich przedszkolach? Myślę, że to, co zawsze się robi, kiedy przed dzieckiem staje nowe wyzwanie i ma do czynienia z nieznaną sytuacją. Trzeba pokazać, o co w tym wszystkim chodzi. Pozwolić zrozumieć i uczestniczyć w nowym życiu po swojemu. Powoli. Oswoić lęk. (...) Koniecznie trzeba zrobić wszystko, żeby dziecko rozumiało,co się dookoła dzieje. Chodzi o najprostsze komunikaty i słowa, np. chodź, jedzenie, toaleta, ręce. Zawsze podpowiadam, żeby tworzyć proste plansze obrazkowe. Zrozumieją je nowe dzieci, które nie znają języka i nie potrafi ą czytać. Język ciała też ma wielkie znaczenie, bo nowe dziecko skupione jest w głównej mierze na obserwowaniu innych, a mniej na słuchaniu. Są to drobiazgi, np. to, czy nauczyciel zwraca się do nowego dziecka (które niewiele rozumie) łagodnym głosem, czy podchodzi uśmiechnięty. Czy nowe dziecko widzi, że kiedy próbuje się zaprzyjaźnić z rówieśnikami, to nauczyciel życzliwie spogląda w jego stronę. To daje poczucie bezpieczeństwa. Bez tego nie ma co marzyć o starcie w edukacyjną przygodę. (...)"
