Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka

Alicja Dorozińska   Wrzesień 2011

Grupa dziecięca jest zespołem odrębnych i niepowtarzalnych osobowości. Dlatego konieczna jest indywidualizacja nauczania, czyli respektowanie poziomu rozwoju dziecka i nabytych przez nie doświadczeń, jak również jego indywidualności. Malutki ptaszek, słoń, wąż, małpa, rybka, żyrafa, mr&oacut... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Grupa dziecięca jest zespołem odrębnych i niepowtarzalnych osobowości. Dlatego konieczna jest indywidualizacja nauczania, czyli respektowanie poziomu rozwoju dziecka i nabytych przez nie doświadczeń, jak również jego indywidualności.
Malutki ptaszek, słoń, wąż, małpa, rybka, żyrafa, mrówka, lew, krokodyl i inne zwierzęta – to według Roela Röhnera, prezesa Dalton International, obraz typowej struktury każdej grupy uczniów. Na slajdzie, zaprezentowanym podczas wykładu promującego ideę planu daltońskiego, jest też mądra sowa – nauczyciel tej egzotycznej „klasy”, a w tle wysokie drzewo. Proszę wejść na drzewo – mówi sowa. Polecenie jest jasne, a jego realizacja wydaja się prosta. Ale czy rzeczywiście jest taka dla wszystkich? Może dla niektórych uczniów wspinaczka nie będzie żadnym wyzwaniem, podczas gdy dla innych okaże się zbyt trudna? Czy wszyscy wykonają to zadanie? Czego się nauczą? Każdy przecież ma inne predyspozycje, możliwości i potrzeby. Przykład „leśnej szkoły” znakomicie ilustruje dwa ważne aspekty pracy w każdej dziecięcej grupie: zróżnicowanie w obrębie grupy oraz wynikającą z tego konieczność doboru właściwych metod pracy.


Z dalszej części artykułu można dowiedzieć się, dlaczego indywidualizacja jest taka ważna i w jaki sposób prawidłowo organizować pracę indywidualną m.in. w oparciu o analizę mocnych stron dziecka.

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź