bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 357.18 kb
Stron: 2
Id: 1409
Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka
Grupa dziecięca jest zespołem odrębnych i niepowtarzalnych osobowości. Dlatego konieczna jest indywidualizacja nauczania, czyli respektowanie poziomu rozwoju dziecka i nabytych przez nie doświadczeń, jak również jego indywidualności. Malutki ptaszek, słoń, wąż, małpa, rybka, żyrafa, mr&oacut... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Grupa dziecięca jest zespołem odrębnych i niepowtarzalnych osobowości. Dlatego konieczna jest indywidualizacja nauczania, czyli respektowanie poziomu rozwoju dziecka i nabytych przez nie doświadczeń, jak również jego indywidualności.
Malutki ptaszek, słoń, wąż, małpa, rybka, żyrafa, mrówka, lew, krokodyl i inne zwierzęta – to według Roela Röhnera, prezesa Dalton International, obraz typowej struktury każdej grupy uczniów. Na slajdzie, zaprezentowanym podczas wykładu promującego ideę planu daltońskiego, jest też mądra sowa – nauczyciel tej egzotycznej „klasy”, a w tle wysokie drzewo. Proszę wejść na drzewo – mówi sowa. Polecenie jest jasne, a jego realizacja wydaja się prosta. Ale czy rzeczywiście jest taka dla wszystkich? Może dla niektórych uczniów wspinaczka nie będzie żadnym wyzwaniem, podczas gdy dla innych okaże się zbyt trudna? Czy wszyscy wykonają to zadanie? Czego się nauczą? Każdy przecież ma inne predyspozycje, możliwości i potrzeby. Przykład „leśnej szkoły” znakomicie ilustruje dwa ważne aspekty pracy w każdej dziecięcej grupie: zróżnicowanie w obrębie grupy oraz wynikającą z tego konieczność doboru właściwych metod pracy.
Z dalszej części artykułu można dowiedzieć się, dlaczego indywidualizacja jest taka ważna i w jaki sposób prawidłowo organizować pracę indywidualną m.in. w oparciu o analizę mocnych stron dziecka.
