Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Immersja, czyli zanurzenie w języku obcym

Małgorzata Falkiewicz-Szult   Styczeń 2011

Podtytuł: Model organizacyjny do adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu. Powszechnym pytaniem psychologów, metodologów, pedagogów i nauczycieli praktyków staje się obecnie pytanie o metodykę sukcesu w aspekcie nauczania bilingualnego małych dzieci. Myślą pr... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

inspiracjedwujęzyczność

Więcej z działu

Język obcy w przedszkolu

Więcej z tego numeru

Styczeń 2011

Podtytuł: Model organizacyjny do adaptacji bilingualnego kształcenia w przedszkolu.


Powszechnym pytaniem psychologów, metodologów, pedagogów i nauczycieli praktyków staje się obecnie pytanie o metodykę sukcesu w aspekcie nauczania bilingualnego małych dzieci. Myślą przewodnią refleksji przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych jest poszukiwanie metod przyswajania języka obcego dostosowanych do danej sytuacji, w której dziecko przebywa i rozwija się. Czyni się starania, aby nauczanie języków stało się bardziej efektywne niż dotychczas. Dąży się do rezygnacji z metody tradycyjnej na korzyść naturalnego przyswajania języka przez dziecko, dostosowanego do danej sytuacji, w której dziecko przebywa i się rozwija.
Badania naukowe dowodzą, że skuteczność uczenia się języka jest tym większa, im młodsze dziecko.


W artykule opisana została metodyka nauczania dwujęzycznego małych dzieci, metoda immersji językowej oraz warunki efektywności immersji i sukcesy w nauczaniu języków obcych poprzez zastosowanie metody immersji