bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 988.17 kb
Stron: 4
Id: 49
Im wcześniej, tym lepiej? (Comenius w przedszkolu)
Podtytuł: Jak znaleźć przedszkola do współpracy w ramach europejskiego programu Comenius. Przedszkolom jest trudniej – tak dyrektorzy i nauczyciele przedszkolni tłumaczą swoje nikłe zainteresowanie uczestnictwem w ukierunkowanym na europejską współpracę w edukacji programie C... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Jak znaleźć przedszkola do współpracy w ramach europejskiego programu Comenius.
Przedszkolom jest trudniej – tak dyrektorzy i nauczyciele przedszkolni tłumaczą swoje nikłe zainteresowanie uczestnictwem w ukierunkowanym na europejską współpracę w edukacji programie Comenius. Kiedy jako pracownicy Narodowej Agencji tego programu, prosimy o wyjaśnienie, na czym polegają ich trudności, nauczyciele mówią o niewystarczającej znajomości języków obcych, o dzieciach za małych na podróżowanie po Europie i o tym, że ważniejsze od współpracy międzynarodowej są dla nich działania lokalne.
W przedszkolach jest mniejsza presja rodziców, którzy w szkołach stanowią swego rodzaju „grupę nacisku”, domagającą się udziału placówki w wymianach międzynarodowych i projektach europejskich.
Działania, o których dofinansowanie można ubiegać się w ramach programu Comenius, to kursy, staże, praktyki nauczycielskie za granicą, projekty oparte na współpracy władz oświatowych, organizacji pozarządowych i szkół lub przedszkoli z dwóch krajów europejskich, to także projekty partnerskie realizowane wspólnie przez co najmniej trzy szkoły, przedszkola lub inne placówki edukacyjne. To właśnie do udziału w wymienionych jako ostatnie, Wielostronnych Partnerskich Projektach Szkół, chcielibyśmy szczególnie zachęcić polskie przedszkola.