bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 988.17 kb
Stron: 4
Id: 49
Im wcześniej, tym lepiej? (Comenius w przedszkolu)
Podtytuł: Jak znaleźć przedszkola do współpracy w ramach europejskiego programu Comenius. Przedszkolom jest trudniej – tak dyrektorzy i nauczyciele przedszkolni tłumaczą swoje nikłe zainteresowanie uczestnictwem w ukierunkowanym na europejską współpracę w edukacji programie C... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Jak znaleźć przedszkola do współpracy w ramach europejskiego programu Comenius.
Przedszkolom jest trudniej – tak dyrektorzy i nauczyciele przedszkolni tłumaczą swoje nikłe zainteresowanie uczestnictwem w ukierunkowanym na europejską współpracę w edukacji programie Comenius. Kiedy jako pracownicy Narodowej Agencji tego programu, prosimy o wyjaśnienie, na czym polegają ich trudności, nauczyciele mówią o niewystarczającej znajomości języków obcych, o dzieciach za małych na podróżowanie po Europie i o tym, że ważniejsze od współpracy międzynarodowej są dla nich działania lokalne.
W przedszkolach jest mniejsza presja rodziców, którzy w szkołach stanowią swego rodzaju „grupę nacisku”, domagającą się udziału placówki w wymianach międzynarodowych i projektach europejskich.
Działania, o których dofinansowanie można ubiegać się w ramach programu Comenius, to kursy, staże, praktyki nauczycielskie za granicą, projekty oparte na współpracy władz oświatowych, organizacji pozarządowych i szkół lub przedszkoli z dwóch krajów europejskich, to także projekty partnerskie realizowane wspólnie przez co najmniej trzy szkoły, przedszkola lub inne placówki edukacyjne. To właśnie do udziału w wymienionych jako ostatnie, Wielostronnych Partnerskich Projektach Szkół, chcielibyśmy szczególnie zachęcić polskie przedszkola.
