Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 11186.74 kb
Stron: 3
Id: 7103

Hit czy kit?

Ludmiła Fabiszewska   Kwiecień 2018

"(...) Z przeprowadzonych badań wynika, że świeżo upieczeni nauczyciele w większości (około 85%) przygotowani są w stopniu przeciętnym do prowadzenia zajęć umuzykalniających. Posiadają tylko elementarną wiedzę o roli muzyki we wszechstronnym rozwoju dzieci, natomiast 95% nauczycieli nie potrafi grać... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Kilka słów o zajęciach umuzykalniających w przedszkolu.

"(...) Z przeprowadzonych badań wynika, że świeżo upieczeni nauczyciele w większości (około 85%) przygotowani są w stopniu przeciętnym do prowadzenia zajęć umuzykalniających. Posiadają tylko elementarną wiedzę o roli muzyki we wszechstronnym rozwoju dzieci, natomiast 95% nauczycieli nie potrafi grać na żadnym instrumencie muzycznym i prawie tyle samo nie umie czytać nut. Problem z poczuciem rytmu ma 5% nauczycieli, a 2% nie ma słuchu muzycznego. Większość nauczycieli podczas wprowadzenia nowej piosenki „śpiewa z płytą”. Tylko 2% praktykuje zaśpiewanie piosenki a cappella. Pocieszające jest to, że w późniejszym czasie, jak i podczas występów, tylko nieliczne grono nauczycieli nadal śpiewa z nagraniem wokalnym, większość jednak stosuje wyłącznie podkłady instrumentalne. (...) Brak żywego akompaniamentu uniemożliwia zróżnicowaną interpretacje piosenek (zmiana tempa, dynamiki, pauzy), ponieważ nauczyciel jest uzależniony od gotowca. Wiąże się to z tym, że niezależnie od tego, jakie predyspozycje ma grupa wiekowa, dzieci zmuszone są zaśpiewać tak, jak proponuje autor płyty, bez możliwości zmiany tempa intonacji. (...)"

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2018

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane