Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 11186.74 kb
Stron: 3
Id: 7103
Wielkość: 11186.74 kb
Stron: 3
Id: 7103
Hit czy kit?
Ludmiła Fabiszewska
Kwiecień 2018
"(...) Z przeprowadzonych badań wynika, że świeżo upieczeni nauczyciele w większości (około 85%) przygotowani są w stopniu przeciętnym do prowadzenia zajęć umuzykalniających. Posiadają tylko elementarną wiedzę o roli muzyki we wszechstronnym rozwoju dzieci, natomiast 95% nauczycieli nie potrafi grać... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Z przeprowadzonych badań wynika, że świeżo upieczeni nauczyciele w większości (około 85%) przygotowani są w stopniu przeciętnym do prowadzenia zajęć umuzykalniających. Posiadają tylko elementarną wiedzę o roli muzyki we wszechstronnym rozwoju dzieci, natomiast 95% nauczycieli nie potrafi grać... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Kilka słów o zajęciach umuzykalniających w przedszkolu.
"(...) Z przeprowadzonych badań wynika, że świeżo upieczeni nauczyciele w większości (około 85%) przygotowani są w stopniu przeciętnym do prowadzenia zajęć umuzykalniających. Posiadają tylko elementarną wiedzę o roli muzyki we wszechstronnym rozwoju dzieci, natomiast 95% nauczycieli nie potrafi grać na żadnym instrumencie muzycznym i prawie tyle samo nie umie czytać nut. Problem z poczuciem rytmu ma 5% nauczycieli, a 2% nie ma słuchu muzycznego. Większość nauczycieli podczas wprowadzenia nowej piosenki „śpiewa z płytą”. Tylko 2% praktykuje zaśpiewanie piosenki a cappella. Pocieszające jest to, że w późniejszym czasie, jak i podczas występów, tylko nieliczne grono nauczycieli nadal śpiewa z nagraniem wokalnym, większość jednak stosuje wyłącznie podkłady instrumentalne. (...) Brak żywego akompaniamentu uniemożliwia zróżnicowaną interpretacje piosenek (zmiana tempa, dynamiki, pauzy), ponieważ nauczyciel jest uzależniony od gotowca. Wiąże się to z tym, że niezależnie od tego, jakie predyspozycje ma grupa wiekowa, dzieci zmuszone są zaśpiewać tak, jak proponuje autor płyty, bez możliwości zmiany tempa intonacji. (...)"
