Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 633.94 kb
Stron: 3
Id: 1623

Gry rozwijające

Ida Winiarek   Luty 2012

Bawiąc się w małych i dużych grupach, dzieci rozwijają: kreatywną wyobraźnię, umiejętność odczytywania symboli, umiejętności językowe i komunikatywne, elastyczne myślenie, twórcze rozwiązywanie problemów, samoregulację oraz poczucie własnej wartości. Moduł „Gry rozwijające&rdquo... więcej
Pobierz

Zobacz również

gryKlucz do uczenia sięscenariusz zajęćzabawa

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Bawiąc się w małych i dużych grupach, dzieci rozwijają: kreatywną wyobraźnię, umiejętność odczytywania symboli, umiejętności językowe i komunikatywne, elastyczne myślenie, twórcze rozwiązywanie problemów, samoregulację oraz poczucie własnej wartości.
Moduł „Gry rozwijające” (z programu „Klucz do uczenia się”) pomaga dzieciom w rozwijaniu umiejętności wyobrażania i kreatywnego rozwiązywania problemów, szukania swoich własnych rozwiązań oraz sprawdzania, czy takie rozwiązania są praktyczne. Dzieci uczą się patrzeć na określoną prostą cechę i wizualizować całą konstrukcję. Uczą się analizować, jak zmienia się dana sytuacja, jeśli zastosujemy do niej zestaw zasad. Program kładzie nacisk na umiejętności językowe i komunikatywne, jak również na pomaganie dzieciom w uczeniu się koncentracji, rozpoznawaniu symboli oraz w rozwoju umiejętności społecznych i emocjonalnych, jakich potrzebują do współpracy w grupach.


W artykule opisano korzyści wynikające z realizacji programu „Klucz do uczenia się” dla rozwoju wyżej wymienionych umiejętności. Autorka podkreśliła, że „podobnie jak w przypadku wszystkich modułów „Klucza do uczenia się”, „Gry rozwijające” w sposób celowy i systematyczny skupiają się na kluczowych poznawczych procesach symbolizacji, modelowania, analizy logicznej i twórczej ekspresji.” Opracowaniu teoretycznemu towarzyszą trzy scenariusze zajęć: „Czy to ptak? Czy to samolot?”, „Raz, dwa, trzy…”, „Roboty” – każdy dla grupy dzieci 3-5-letnich.