Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1170.68 kb
Stron: 3
Id: 106

Globalne rozpoznawanie wyrazów – czytanie prawopółkulowe (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Listopad 2010

Etap przygotowawczy w symultaniczno-sekwencyjnej® nauce czytania ma na celu wzbudzenie zainteresowania dziecka pismem, stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię. Niezwykle cenne jest także ćwiczenie pamięci oraz koncentracji, z którą coraz więcej dzieci ma duże prob... więcej
Pobierz

Zobacz również

nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Listopad 2010

Etap przygotowawczy w symultaniczno-sekwencyjnej® nauce czytania ma na celu wzbudzenie zainteresowania dziecka pismem, stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię. Niezwykle cenne jest także ćwiczenie pamięci oraz koncentracji, z którą coraz więcej dzieci ma duże problemy.
Przygotowanie percepcji przedszkolaka do nauki czytania obejmuje opanowanie trzech umiejętności, za które odpowiada prawa półkula mózgu: rozpoznawania samogłosek, rozpoznawania wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz globalnego rozpoznawania wyrazów.


W artykule przeczytamy o roli globalnego rozpoznawania wyrazów w przygotowaniu do nauki czytania oraz o etapach nauki globalnego rozpoznawania wyrazów. Zapoznamy się także z przykładami ćwiczeń percepcji wzrokowej, pamięci i koncentracji.