Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Formy współpracy z rodzicami, cz. 1

Maria Mendel, Kinga Kurczek  
Listopad 2012

Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu z nowego cyklu „Sprzymierzeńcy w wychowaniu”! Fragment artykułu: Nauczyciel powinien dążyć do zrealizowania celów wynikających ze współpracy z rodzicami. Można do nich zaliczyć: zdobywanie wiedzy o rozwoju dziecka, informowanie ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 427.34 kb
Stron: 2
Id: 2992

Zobacz również

rodzice

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
rodzice


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu z nowego cyklu „Sprzymierzeńcy w wychowaniu”!

Fragment artykułu:

Nauczyciel powinien dążyć do zrealizowania celów wynikających ze współpracy z rodzicami. Można do nich zaliczyć: zdobywanie wiedzy o rozwoju dziecka, informowanie rodziców o działaniach edukacyjnych przedszkola, tworzenie warunków dogodnych do angażowania rodziców w treści działań edukacyjnych przedszkola, edukację rodziców w zakresie ich rodzicielskiej roli, współdecydowanie o ramach organizacyjnych funkcjonowania przedszkola, pomoc rodziców w utrzymaniu i wyposażaniu przedszkola.
Aby cele te zostały zrealizowane, należy stosować wiele różnorodnych form współpracy z rodzicami. Istnieją liczne klasyfikacje form współpracy z rodzicami, uwzględniające cel, jakiemu mają służyć. Ze względu na zdobywanie wiedzy o rozwoju dziecka można wskazać m.in. następujące formy współpracy: indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami, badania sondażowe (ankieta, wywiad), odwiedziny nauczyciela w domu rodzinnym dziecka.

Główną część artykułu stanowi opis poszczególnych form współpracy: rozmowy indywidualnej, badania sondażowego, odwiedzin nauczyciela w domu rodzinnym dziecka. kącika/pokoju (dla) rodzica, organizacji zajęć otwartych oraz strony internetowej przedszkola.

Objętość artykułu:
2 strony.