Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 685.77 kb
Stron: 3
Id: 955

Fantazja a wyobraźnia - jak Montessori tłumaczy potrzeby dziecka w wieku od 2,5 do 6 lat (Edukacja Montessori)

Joanna Maghen   Czerwiec 2011

Cały postęp naszej cywilizacji opiera się na ludzkiej wyobraźni. Na podstawie konkretnych informacji człowiek jest w stanie stworzyć coś nowego, jak Gutenberg maszynę drukarską. Nowe osiągnięcia ubogacają naszą cywilizację. Dlatego często zachęcamy dzieci do kreatywności, rozwijania swojej wyobraźni... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Edukacja Montessoriedukacja czytelniczaMaria Montessoripotrzeby dzieckasamodzielnośćtwórczośćwyobraźnia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2011

Cały postęp naszej cywilizacji opiera się na ludzkiej wyobraźni. Na podstawie konkretnych informacji człowiek jest w stanie stworzyć coś nowego, jak Gutenberg maszynę drukarską. Nowe osiągnięcia ubogacają naszą cywilizację. Dlatego często zachęcamy dzieci do kreatywności, rozwijania swojej wyobraźni. Chcemy, by dzieci były twórcze. Prześledźmy, w jaki sposób dziecko do szóstego roku życia może być twórcze.


W artykule przeczytamy o rozwoju twórczości u dzieci (i o cechach rozwoju umysłowego w ogóle), o tym, jakie znaczenie dla małego dziecka i jego rozwoju ma wyobraźnia, o granicach świata realnego i świata fantazji oraz o tym, dlaczego czytanie dzieciom książek jest lepsze od puszczania im filmów.