Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 685.02 kb
Stron: 3
Id: 1417

Ewaluacja w praktyce

Agnieszka Czeglik   Wrzesień 2011

Rozpoczyna się kolejny rok szkolny, który stawia przed nami nowe wyzwania, cele. Wymagania współczesności charakteryzują się szybkim tempem zmian, za którym muszą nadążyć dyrektorzy, nauczyciele i wszyscy inni pracownicy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. W... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektorewaluacjaewaluacja wewnętrznamenadżernadzór pedagogicznynauczycielcykl Zarządzanie przedszkolem

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Rozpoczyna się kolejny rok szkolny, który stawia przed nami nowe wyzwania, cele. Wymagania współczesności charakteryzują się szybkim tempem zmian, za którym muszą nadążyć dyrektorzy, nauczyciele i wszyscy inni pracownicy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Wiedza, jaką młodzi ludzie zdobywają dzięki pedagogom jest we współczesnym świecie największą wartością.
W Programie Operacyjnym „Kapitał Ludzki” na lata 2007–2013 w ramach priorytetu „Wysoka jakość systemu oświaty” zaplanowano działanie „Modernizacja systemu nadzoru pedagogicznego”. Jego celem jest stworzenie systemu nadzoru, który w autentyczny sposób wesprze szkoły (i inne placówki oświatowe) w rozwoju, a dzięki dostarczaniu informacji w całym systemie oświatowym ułatwi prowadzenie polityki edukacyjnej w Polsce. W Rozporządzeniu MEN z 2009 r. przedstawiono kluczowe zagadnienia i decyzje związane z wprowadzeniem w życie nowego modelu nadzoru pedagogicznego, między innymi wprowadzono dwie formy ewaluacji: zewnętrzną i wewnętrzną. To właśnie ewaluacja wewnętrzna będzie przedmiotem rozważań w tej publikacji.


Ponadto przeczytamy w niej m.in. o kolejności podejmowanych w ramach ewaluacji wewnętrznej działań, o zasadach jej projektowania. Autorka przedstawia także istotne sugestie, które z pewnością pomogą „oswoić” wewnętrzną ewaluację.