Ewaluacja w praktyce
Rozpoczyna się kolejny rok szkolny, który stawia przed nami nowe wyzwania, cele. Wymagania współczesności charakteryzują się szybkim tempem zmian, za którym muszą nadążyć dyrektorzy, nauczyciele i wszyscy inni pracownicy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. W... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
dyrektorewaluacjaewaluacja wewnętrznamenadżernadzór pedagogicznynauczycielcykl Zarządzanie przedszkolem
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Rozpoczyna się kolejny rok szkolny, który stawia przed nami nowe wyzwania, cele. Wymagania współczesności charakteryzują się szybkim tempem zmian, za którym muszą nadążyć dyrektorzy, nauczyciele i wszyscy inni pracownicy przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Wiedza, jaką młodzi ludzie zdobywają dzięki pedagogom jest we współczesnym świecie największą wartością.
W Programie Operacyjnym „Kapitał Ludzki” na lata 2007–2013 w ramach priorytetu „Wysoka jakość systemu oświaty” zaplanowano działanie „Modernizacja systemu nadzoru pedagogicznego”. Jego celem jest stworzenie systemu nadzoru, który w autentyczny sposób wesprze szkoły (i inne placówki oświatowe) w rozwoju, a dzięki dostarczaniu informacji w całym systemie oświatowym ułatwi prowadzenie polityki edukacyjnej w Polsce. W Rozporządzeniu MEN z 2009 r. przedstawiono kluczowe zagadnienia i decyzje związane z wprowadzeniem w życie nowego modelu nadzoru pedagogicznego, między innymi wprowadzono dwie formy ewaluacji: zewnętrzną i wewnętrzną. To właśnie ewaluacja wewnętrzna będzie przedmiotem rozważań w tej publikacji.
Ponadto przeczytamy w niej m.in. o kolejności podejmowanych w ramach ewaluacji wewnętrznej działań, o zasadach jej projektowania. Autorka przedstawia także istotne sugestie, które z pewnością pomogą „oswoić” wewnętrzną ewaluację.