Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 590.25 kb
Stron: 3
Id: 1613

Emocjonalny bystrzak (rozwój empatii u dziecka przedszkolnego)

Agnieszka Pasternak    Luty 2012

Rozwój dziecka dokonuje się w dużym stopniu poprzez interakcje społeczne. Zachowania innych osób wobec dziecka i zachowanie dziecka wobec innych wpływają na rozwój osobowości, poznania, a także emocji i zachowania społecznego. Istotnym czynnikiem warunkującym prawidłowość rozwoj... więcej
Pobierz

Zobacz również

rozwój dzieckarozwój społecznyemocje

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Rozwój dziecka dokonuje się w dużym stopniu poprzez interakcje społeczne. Zachowania innych osób wobec dziecka i zachowanie dziecka wobec innych wpływają na rozwój osobowości, poznania, a także emocji i zachowania społecznego. Istotnym czynnikiem warunkującym prawidłowość rozwoju społecznego jest empatia.
Empatia to inaczej współodczuwanie, czyli umiejętność przeżywania takich uczuć, jakich doświadcza druga osoba, zdolność wczuwania się w stan emocjonalny drugiej osoby. Empatia wyrasta ze świadomości własnych uczuć – im bardziej człowiek jest świadomy swoich emocji, tym łatwiej rozpoznaje uczucia innej osoby. Empatię można i warto u dziecka kształtować.


Z treści artykułu dowiemy się m.in. dlaczego empatia jest tak bardzo istotna i w jakim momencie rozwoju dziecka empatia ma swoje korzenie oraz jak wychować dziecko służące pomocą innym, czyli dziecko cechujące się rozwiniętą empatią.