Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 465.76 kb
Stron: 3
Id: 956

Efektywna nauka języka obcego

Ewa Suchecka   Czerwiec 2011

Świat stał się globalną wioską. Aby podziwiać nawet najbardziej odległe i urokliwe jego zakątki, nie potrzeba już tak wiele. Czasem wystarczy zaledwie kliknięcie myszką komputera, niekiedy stosunkowo krótka podróż. Jak niewiele trzeba, aby nawiązać kontakt z człowiekiem na drugiej p&oa... więcej
Pobierz

Zobacz również

języki obceinteligencje wielorakiemetody aktywne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Język obcy w przedszkolu

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2011

Świat stał się globalną wioską. Aby podziwiać nawet najbardziej odległe i urokliwe jego zakątki, nie potrzeba już tak wiele. Czasem wystarczy zaledwie kliknięcie myszką komputera, niekiedy stosunkowo krótka podróż. Jak niewiele trzeba, aby nawiązać kontakt z człowiekiem na drugiej półkuli! Kontakt zarówno w sprawach zawodowych, jak i osobistych. By był on możliwy, konieczna jest znajomość wspólnego języka. 

Edukacja językowa w Polsce zajęła należne sobie miejsce w systemie szkolnym, a w ostatnich latach zaczęto również dostrzegać jej ogromne znaczenie na etapie przedszkolnym. Wyniki badań dotyczących akwizycji językowej małego dziecka uświadomiły nam, jak ważne jest, aby ten okres rozwoju wykorzystać jak najefektywniej. Przede wszystkim narząd mowy dziecka jest jeszcze bardzo plastyczny, zdolny do bezbłędnego odtwarzania poznawanych obcojęzycznych dźwięków i słów. Ponadto nauka w tym wieku odbywa się głównie poprzez zabawę, dzięki czemu umysł dziecka jest stymulowany w naturalny sposób. To, co za kilka lat, gdy dziecko zasiądzie jako uczeń w ławie szkolnej, będzie stanowiło przedmiot często żmudnej nauki, może zostać przyswojone przez przedszkolaka „bezboleśnie”, w formie zabawy.


W artykule omówiono zagadnienie efektywnej nauki języka obcego w kontekście teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Opisano, czym jest profil inteligencji wielorakich i w jaki sposób jego identyfikacja wpływa na efektywną edukację językową dziecka. Przedstawiono, na czym polega identyfikacja obszaru uzdolnień dziecka.