Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 721.39 kb
Id: 6189

Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym

Anna Policht-Jaruga   Styczeń 2017

"Pod względem zachowania dzieci zdrowe są różne: jedne są rozwinięte emocjonalnie, przestrzegają zasad, są empatyczne i potrafią się skupić, inne cechuje nadpobudliwość ruchowa, nie radzą sobie z przebywaniem w dużej grupie osób, często płaczą, nie są nauczone dzielenia się, nie potrafią przestrzeg... więcej
Pobierz

Zobacz również

autyzmpsychologiaspecjalne potrzeby edukacyjnewspółpraca z rodzicamizespół Aspergera

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Styczeń 2017

"Pod względem zachowania dzieci zdrowe są różne: jedne są rozwinięte emocjonalnie, przestrzegają zasad, są empatyczne i potrafią się skupić, inne cechuje nadpobudliwość ruchowa, nie radzą sobie z przebywaniem w dużej grupie osób, często płaczą, nie są nauczone dzielenia się, nie potrafią przestrzegać zasad; są też skrajne przypadki wymagające ścisłej współpracy z rodzicami i ogromnej pracy wychowawczej. Jeżeli do tej różnorodności temperamentów dodamy przypadłości dziecka z zespołem Aspergera lub autyzmem, praca z grupą może być dla nauczyciela wyjątkowo trudna. (...) Dziecko z ZA czy autyzmem ma prawo przebywać w grupie rówieśniczej. Specyfika jego trudności wymaga od nas – dorosłych – szczególnego podejścia. Przede wszystkim nie możemy karać dziecka za coś, co nie jest jego winą. Dzieci z natury chcą sprostać wymaganiom stawianym przez dorosłych. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju chcą tego jeszcze bardziej! (...)"