Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 721.39 kb
Id: 6189

Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym

Anna Policht-Jaruga   Styczeń 2017

"Pod względem zachowania dzieci zdrowe są różne: jedne są rozwinięte emocjonalnie, przestrzegają zasad, są empatyczne i potrafią się skupić, inne cechuje nadpobudliwość ruchowa, nie radzą sobie z przebywaniem w dużej grupie osób, często płaczą, nie są nauczone dzielenia się, nie potrafią przestrzeg... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

autyzmpsychologiaspecjalne potrzeby edukacyjnewspółpraca z rodzicamizespół Aspergera

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Styczeń 2017

"Pod względem zachowania dzieci zdrowe są różne: jedne są rozwinięte emocjonalnie, przestrzegają zasad, są empatyczne i potrafią się skupić, inne cechuje nadpobudliwość ruchowa, nie radzą sobie z przebywaniem w dużej grupie osób, często płaczą, nie są nauczone dzielenia się, nie potrafią przestrzegać zasad; są też skrajne przypadki wymagające ścisłej współpracy z rodzicami i ogromnej pracy wychowawczej. Jeżeli do tej różnorodności temperamentów dodamy przypadłości dziecka z zespołem Aspergera lub autyzmem, praca z grupą może być dla nauczyciela wyjątkowo trudna. (...) Dziecko z ZA czy autyzmem ma prawo przebywać w grupie rówieśniczej. Specyfika jego trudności wymaga od nas – dorosłych – szczególnego podejścia. Przede wszystkim nie możemy karać dziecka za coś, co nie jest jego winą. Dzieci z natury chcą sprostać wymaganiom stawianym przez dorosłych. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju chcą tego jeszcze bardziej! (...)"