Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 4237.41 kb
Id: 6389

Dziecko kreatywne czy niegrzeczne?

Emilia Żurek   Maj 2017

"(...) Gdyby dorośli dopuścili do świadomości myśl, że dzieci przychodzą jako nasi nauczyciele, spojrzeliby na ich niektóre zachowania jak na lekcje dla siebie. Dziecko jest LUSTREM zachowań dorosłych, ma takie wzorce, jakie mu przekazano. Warto na chwilę zatrzymać się i zadać sobie pytania: Czy poz... więcej
Pobierz

Zobacz również

kreatywnośćpedagogizacjapedagogizacja rodzicówrozwój dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Maj 2017

"(...) Gdyby dorośli dopuścili do świadomości myśl, że dzieci przychodzą jako nasi nauczyciele, spojrzeliby na ich niektóre zachowania jak na lekcje dla siebie. Dziecko jest LUSTREM zachowań dorosłych, ma takie wzorce, jakie mu przekazano. Warto na chwilę zatrzymać się i zadać sobie pytania: Czy pozwalamy dziecku na nowatorskie zachowania (czuwając nad bezpieczeństwem)? Czy zachęcamy je do odkrywania otoczenia po swojemu? Czy dajemy mu przykład w rozwiązywaniu trudnych zadań czy problemów w sposób awangardowy? Jak rozwijana jest kreatywność na zajęciach w przedszkolu? Czy dzieci otrzymują zadania wymagające bystrości umysłu, błyskotliwości? Jakie obszary mogą eksplorować, aby wykazać się pomysłowością, innowacyjnością? (...)"