Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dziecko jest jak drzewko

Elżbieta M. Minczakiewicz  
Maj 2013

(…) Mówiąc o upominkach czy prezentach, jakimi obdarowujemy dzieci z racji ich święta, warto przede wszystkim zaznaczyć, że dziecko będzie się cieszyło z każdego podarowanego mu prezentu wtedy, gdy będzie on spełniał swoją funkcję, a więc będzie adekwatny do płci dziecka, jego wieku, poziomu rozwoju... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 317.99 kb
Stron: 4
Id: 3327

Więcej z działu

Rozwój moralny i wychowanie

Więcej z tego numeru

Maj 2013

Pełny tytuł: Dziecko jest jak drzewko, które do rozwoju potrzebuje miłości, czułości, zrozumienia oraz rodzicielskiej obecności i uwagi

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne – autorskie arkusze:

  • kwestionariusz „Poznaj mnie, a zobaczysz, co potrafię i czego potrzebuję” oraz „Arkusz zachowania – dziecko w zabawie” - pobierzesz je z TEJ strony.

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwany przez najmłodszych Dzień Dziecka. Rodzice na ogół starają się, aby ten niezwykły dzień na długo pozostał zarówno w pamięci ich dziecka, jak też w ich wspomnieniach – jako osób towarzyszących.  Z treści artykułu dowiemy się m.in., co warto wiedzieć o prezentach (m.in. jak wybrać adekwatny prezent dla dziecka) i jak zaplanować obchody tego święta. Przeczytamy także o roli zabawy i zabawek w rozwoju dziecka.

Tekst ten przyda się w ramach tzw. pedagogizacji.
 

(…) Mówiąc o upominkach czy prezentach, jakimi obdarowujemy dzieci z racji ich święta, warto przede wszystkim zaznaczyć, że dziecko będzie się cieszyło z każdego podarowanego mu prezentu wtedy, gdy będzie on spełniał swoją funkcję, a więc będzie adekwatny do płci dziecka, jego wieku, poziomu rozwoju, nastawienia, zainteresowań i oczekiwań. Prezent podarowany dziecku z okazji Dnia Dziecka nie musi być drogi ani zbyt wyszukany. Winien być jednak dla dziecka zrozumiały, w pełni satysfakcjonujący, funkcjonalny i akceptowany (…).Planując obchody Dnia Dziecka, trzeba wziąć pod uwagę czas. Zwykle poświęcamy dzieciom cały dzień, który winien być wypełniony „po brzegi” różnorodnymi atrakcjami. Starajmy się tak rozplanować zajęcia z dziećmi (czy to w przedszkolu, czy w rodzinie), aby w trakcie ich trwania nikt się nie nudził. Jedną z atrakcji może być wizyta w ZOO lub w wesołym miasteczku. Można też wybrać się do teatru, kina lub na basen. W tym dniu (w zależności od pogody, a także zasobu portfela rodziców) cała rodzina może wyjechać za miasto na rodzinny piknik, by zażywać powietrza, słońca i wody. Czasami sami rodzice organizują różnego rodzaju imprezy plenerowe, spotkania dziecięce w swoich przydomowych ogrodach, zapraszając zaprzyjaźnione rodziny z dziećmi.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania