bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 507.53 kb
Stron: 5
Id: 1362
Dzieciństwo w kategoriach rynku – szanse i zagrożenia
Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”. (…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie pod... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”.
(…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie podmiotów, tak aby wszystkie bez wyjątku mogły brać udział w konsumowaniu dóbr. Z tego też powodu zmienia się pozycja dziecka i dorosłego w kulturze. Wejście przez młode pokolenie w tradycyjne role społeczne i kulturowe jest odsuwane w czasie, dzieci natomiast bardzo szybko awansują do roli konsumentów, doradców, ekspertów. Otrzymują w ten sposób status pełnoprawnego członka społeczności konsumenckiej.
W artykule opisano współczesne konteksty panowania konsumpcji i zjawisko komercjalizacji dzieciństwa, a także określono konsekwencje obecności na rynku dzieci jako małych konsumentów – z perspektywy korzyści dla rynku i zagrożeń dla dziecka.