Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Dzieciństwo w kategoriach rynku – szanse i zagrożenia

Iwona Samborska  
Magazyn specjalny 2011

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”. (…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie pod... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 507.53 kb
Stron: 5
Id: 1362

Zobacz również

edukacja matematyczna
psychologia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja matematyczna
psychologia


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”.
(…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie podmiotów, tak aby wszystkie bez wyjątku mogły brać udział w konsumowaniu dóbr. Z tego też powodu zmienia się pozycja dziecka i dorosłego w kulturze. Wejście przez młode pokolenie w tradycyjne role społeczne i kulturowe jest odsuwane w czasie, dzieci natomiast bardzo szybko awansują do roli konsumentów, doradców, ekspertów. Otrzymują w ten sposób status pełnoprawnego członka społeczności konsumenckiej.


W artykule opisano współczesne konteksty panowania konsumpcji i zjawisko komercjalizacji dzieciństwa, a także określono konsekwencje obecności na rynku dzieci jako małych konsumentów – z perspektywy korzyści dla rynku i zagrożeń dla dziecka.