Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 507.53 kb
Stron: 5
Id: 1362

Dzieciństwo w kategoriach rynku – szanse i zagrożenia

Iwona Samborska   Magazyn specjalny 2011

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”. (…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie pod... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja matematycznadziecko jako konsumentpsychologia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”.
(…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie podmiotów, tak aby wszystkie bez wyjątku mogły brać udział w konsumowaniu dóbr. Z tego też powodu zmienia się pozycja dziecka i dorosłego w kulturze. Wejście przez młode pokolenie w tradycyjne role społeczne i kulturowe jest odsuwane w czasie, dzieci natomiast bardzo szybko awansują do roli konsumentów, doradców, ekspertów. Otrzymują w ten sposób status pełnoprawnego członka społeczności konsumenckiej.


W artykule opisano współczesne konteksty panowania konsumpcji i zjawisko komercjalizacji dzieciństwa, a także określono konsekwencje obecności na rynku dzieci jako małych konsumentów – z perspektywy korzyści dla rynku i zagrożeń dla dziecka.