Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Dzieciństwo w kategoriach rynku – szanse i zagrożenia

Iwona Samborska   Magazyn specjalny 2011

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”. (…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie pod... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”.
(…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie podmiotów, tak aby wszystkie bez wyjątku mogły brać udział w konsumowaniu dóbr. Z tego też powodu zmienia się pozycja dziecka i dorosłego w kulturze. Wejście przez młode pokolenie w tradycyjne role społeczne i kulturowe jest odsuwane w czasie, dzieci natomiast bardzo szybko awansują do roli konsumentów, doradców, ekspertów. Otrzymują w ten sposób status pełnoprawnego członka społeczności konsumenckiej.


W artykule opisano współczesne konteksty panowania konsumpcji i zjawisko komercjalizacji dzieciństwa, a także określono konsekwencje obecności na rynku dzieci jako małych konsumentów – z perspektywy korzyści dla rynku i zagrożeń dla dziecka.

 

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane