bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 507.53 kb
Stron: 5
Id: 1362
Dzieciństwo w kategoriach rynku – szanse i zagrożenia
Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”. (…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie pod... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zjawiskiem o zasięgu światowym stała się komercjalizacja dzieciństwa. Rynek czyni dzieci idealnymi konsumentami, szybko wchodzącymi w tę rolę w imię pustych sloganów o „nadaniu władzy”.
(…) Specyficzną cechą współczesnej kultury konsumpcyjnej jest ujednolicenie podmiotów, tak aby wszystkie bez wyjątku mogły brać udział w konsumowaniu dóbr. Z tego też powodu zmienia się pozycja dziecka i dorosłego w kulturze. Wejście przez młode pokolenie w tradycyjne role społeczne i kulturowe jest odsuwane w czasie, dzieci natomiast bardzo szybko awansują do roli konsumentów, doradców, ekspertów. Otrzymują w ten sposób status pełnoprawnego członka społeczności konsumenckiej.
W artykule opisano współczesne konteksty panowania konsumpcji i zjawisko komercjalizacji dzieciństwa, a także określono konsekwencje obecności na rynku dzieci jako małych konsumentów – z perspektywy korzyści dla rynku i zagrożeń dla dziecka.
