Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 624.11 kb
Stron: 5
Id: 2919

Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć (cz. 2)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska    Październik 2012

Podtytuł: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu Fragment artykułu: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu przedstawia... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskapedagogizacjarodzicerozwój dzieckatrzylatekwczesne wspomaganiewychowanie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Październik 2012

Podtytuł: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu

Fragment artykułu:
Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu przedstawiam w takim porządku, w jakim mają być realizowane w działalności pedagogicznej przedszkola oraz w domu. Pierwszy opisany blok zajęć z maluchami obejmuje orientację w pomieszczeniach przedszkolnych i w najbliższym otoczeniu placówki, np. w ogrodzie przedszkolnym. Jest więc przeznaczony dla nauczycieli i zapewniam, że proponowane sposoby nie wzmacniają stresu adaptacyjnego. Drugi blok to zajęcia sprzyjające intensywnemu wspomaganiu dzieci w konstruowaniu własnego Ja i poznawaniu zwierząt. Trzeci blok obejmuje zajęcia, w których dzieci poznają obiekty znajdujące się w otoczeniu i ustalają ich miejsce. Zabawy, ćwiczenia i sytuacje zadaniowe opisane w drugim i trzecim bloku można z powodzeniem realizować wszędzie tam, gdzie dzieci przebywają, a więc w przedszkolu i w domu.
Wszystkie zajęcia przedstawiam w formie dokładnego opisu, nie oznacza to jednak, że nauczycielki i rodzice mają je kopiować. Szczegółowy opis zajęć pomoże im wyobrazić sobie, co trzeba zrobić, aby maluchy mogły gromadzić doświadczenia potrzebne im do tworzenia własnego Ja i poznawania otoczenia. Na zasadzie analogii można wymyślić wiele innych, równie kształcących zajęć z dziećmi.

W dalszej części artykułu znajdziemy m.in.:

  • propozycje, które pomogą dzieciom poznać przedszkole i najbliższe otoczenie placówki;
  • omówienie ćwiczeń, zabaw i sytuacji zadaniowych wspomagających rozwój wiedzy o samym sobie.

Artykuł powstał na podstawie książki „Dwulatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej.

Objętość artykułu: 5 stron.