Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 705.13 kb
Stron: 3
Id: 2885

Dwulatek w przedszkolu

Ewa Zielińska    Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Odwiedzając przedszkola, coraz częściej spotykam w nich dzieci dwuipółletnie, a nawet młodsze, dwuletnie. Nie jestem tym faktem wcale zdziwiona. Brak dostatecznej liczby miejsc w żłobkach oraz stopniowe przechodzenie dzieci sześcioletnich do zerówek przy szkołach lu... więcej
Pobierz

Zobacz również

adaptacjadwulatekpedagogizacjarozwój dziecka

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Fragment artykułu:
Odwiedzając przedszkola, coraz częściej spotykam w nich dzieci dwuipółletnie, a nawet młodsze, dwuletnie. Nie jestem tym faktem wcale zdziwiona. Brak dostatecznej liczby miejsc w żłobkach oraz stopniowe przechodzenie dzieci sześcioletnich do zerówek przy szkołach lub do klas pierwszych przyczynia się do przyjmowania coraz młodszych dzieci do przedszkoli.
W przedszkolach samorządowych mamy już dzieci dwuipółletnie, które znakomicie funkcjonują z dziećmi trzyletnimi i nie przysparzają nauczycielom szczególnych kłopotów. Sporadycznie natomiast spotyka się dzieci dwuletnie, które w placówkach niepublicznych od wielu lat mają już swoje miejsce. Myślę, że niebawem i te dzieci trafią do przedszkoli samorządowych, a my musimy się z tym faktem pogodzić i przygotować na ich przyjęcie.
Od dłuższego już czasu zadaję sobie pytania: Jaki jest dzisiejszy dwulatek? Co powinien umieć, idąc do przedszkola? Przed jakimi problemami stanie nauczycielka przedszkola pracująca z grupą dwulatków? Ile tych dzieci powinno być w grupie? Czy grupa dzieci dwuletnich powinna być jednorodna wiekowo, czy też zróżnicowana? Ile osób dorosłych powinno się nimi zajmować? Dzięki uprzejmości dyrektorek przedszkoli niepublicznych w Polsce miałam okazję pracować z dziećmi dwuletnimi i dzisiaj wiem, że jest to praca w pełni satysfakcjonująca, pod warunkiem że dzieci te są przygotowane do przedszkola.

W dalszej części artykułu przeczytamy:

  • o tym, jaki jest współczesny dwulatek – jak przebiega m.in. jego rozwój ruchowy, społeczny, rozwój zabaw i czego możemy od niego w tych zakresach oczekiwać;
  • o tym, co powinien umieć dwulatek, idąc do przedszkola i jak pomóc mu w opanowaniu tych umiejętności.


Objętość artykułu: 3 strony.