Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 683.01 kb
Stron: 3
Id: 1782

Dwanaście modułów – jedna praktyka (Moduł wizualno-przestrzenny)

Ida Winiarek   Marzec 2012

Rozwijanie świadomości przestrzennej oraz umiejętności „odczytywania” map umożliwia moduł wizualno-przestrzenny. Dzieci patrzą na przedmioty w przestrzeni i używają symboli, by poprzez modele (mapy, schematy, plany) przedstawić to, co widzą one same oraz pozostali. Moduł wizualno-przest... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

Klucz do uczenia sięscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Rozwijanie świadomości przestrzennej oraz umiejętności „odczytywania” map umożliwia moduł wizualno-przestrzenny. Dzieci patrzą na przedmioty w przestrzeni i używają symboli, by poprzez modele (mapy, schematy, plany) przedstawić to, co widzą one same oraz pozostali.
Moduł wizualno-przestrzenny wspomaga dziecko w rozwijaniu zdolności postrzegania i wizualizowania połączeń istniejących pomiędzy przedmiotami. Dziecko przy wykorzystaniu symboli uczy się budować modele wizualne (mapy, schematy i plany), które reprezentują perspektywę twórcy oraz umożliwiają przekazywanie tej informacji innym. Moduł wyposaża też dziecko w kluczową dla rozwoju umiejętność myślenia o tym, co potrafią zobaczyć inni.
(…) Podobnie jak pozostałe moduły Klucza do uczenia się, program wizualno-przestrzenny w sposób zamierzony i systematyczny pomaga dzieciom opanować kluczowe procesy poznawcze, zwłaszcza w dość zaniedbanym aspekcie rozwoju umiejętności wizualno-przestrzennych. Program kładzie też nacisk na możliwość używania figur zastępczych oraz symboli do oznaczania tego, co widzimy. Dzieci mają również możliwość badania, w jaki sposób można zestawiać figury zastępcze, znaki i symbole, aby zapisywać rzeczywiste relacje przestrzenne w formie map i planów. Moduł jest zatem nieocenioną pomocą dla rozwoju funkcji symbolizacji i modelowania wizualnego.


Opracowaniu teoretycznemu towarzyszy gotowe narzędzie – scenariusze zajęć „Schowaj żuka” oraz „Czy pomożemy misiowi”.