Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 747.16 kb
Stron: 4
Id: 1815

Dwanaście modułów – jedna praktyka (Moduł „Ruch ekspresyjny”)

Ida Winiarek   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Komunikacja niewerbalna rozpoczyna się już w chwili narodzin dziecka. Niemowlaki, zanim jeszcze zaczną mówić, zaczynają używać systemu sygnałów pozawerbalnych (mimika, ułożenie ciała, gesty, spojrzenie oraz przestrzeń osobista), które później będą ważn... więcej
Pobierz

Zobacz również

inteligencja emocjonalnaKlucz do uczenia siękomunikacja interpersonalnascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
Komunikacja niewerbalna rozpoczyna się już w chwili narodzin dziecka. Niemowlaki, zanim jeszcze zaczną mówić, zaczynają używać systemu sygnałów pozawerbalnych (mimika, ułożenie ciała, gesty, spojrzenie oraz przestrzeń osobista), które później będą ważne dla skutecznego komunikowania się w codziennym życiu. Język ciała i mimika twarzy odgrywają również dużą rolę w wyrażaniu emocji. Jest to jeden ze sposobów przekazywania innym ludziom ważnych informacji o sobie. Pewnych podstawowych emocji nie da się ukryć, nawet przy dużych staraniach. Są też emocje lub uczucia, których z kolei nie można wyrazić językiem ciała. Można oczywiście nauczyć się kontrolować sposób komunikacji niewerbalnej – drogą do tego jest świadomość, wiedza i zrozumienie samego siebie. Nauczenie się, jak „odczytywać” uczucia, nastroje i postawy innych osób oraz jak za pomocą własnego ciała w ekspresyjny sposób wyrażać siebie, jest podstawą rozwoju inteligencji emocjonalnej.
Prezentowany moduł daje małym dzieciom możliwość rozwijania inteligencji emocjonalnej oraz umiejętności komunikacji niewerbalnej za pomocą ruchu, wykonywania gestów i przybierania odpowiedniej postawy. Poprzez pracę z ciałem wspomagana jest też kreatywność dziecka – uczy się ono prezentować różne stany emocjonalne ludzi i zwierząt oraz odgrywać zaproponowane scenariusze na podstawie własnych wyobrażeń.


Opracowaniu teoretycznemu towarzyszy:
- gotowe narzędzie – scenariusze zajęć „Rozmowa z ptaszkiem”, „Jazda samochodem” oraz „Przerażone zwierzęta leśne i niebezpieczne wilki”.


Objętość artykułu: 4 strony.