Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Domek dla jeża – propozycje zabaw dla dzieci 2-, 3-letnich

Gabriela Gąsienica   Październik 2013

Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Jeż szuka domu. Zabawa muzyczno-ruchowa (reagowanie na zmiany dynamiki) – dzieci otrzymują szarfy w różnych kolorach. Nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w takich samych kolorach – to będą domki. Przy głośnych dźwiękach muzyki klasycznej dzieci-jeże poruszają si... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • plakat tematyczny „Jeż”, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić;
  • sylwety kukiełek do przedstawienia oraz jeżowe puzzle – do pobrania TU;
  • fotografie przedstawiające jeża – TU;
  • podkład do piosenki „Jeż”TU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • uważnie oglądają przedstawienie;
  • znają zasady zachowania się w teatrze podczas przedstawienia;
  • analizują razem z nauczycielem treść przedstawienia;
  • biorą udział w zabawach ruchowych;
  • znają charakterystyczne cechy jeża, potrafią opisać jego wygląd;
  • wiedzą, gdzie zimują jeże;
  • znają zasadę „nie męczymy zwierząt”, wiedzą, w jaki sposób należy je traktować;
  • reagują na sygnał, stosują się do reguł zabawy;
  • składają obrazek z trzech części;
  • śpiewają poznaną piosenkę;
  • wyklaskują rytm, uwzględniają zmiany dynamiki;
  • manipulują masą solną;
  • tworzą legowisko dla jeża, drąc gazetę na małe kawałki.
Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Jeż szuka domu. Zabawa muzyczno-ruchowa (reagowanie na zmiany dynamiki) – dzieci otrzymują szarfy w różnych kolorach. Nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w takich samych kolorach – to będą domki. Przy głośnych dźwiękach muzyki klasycznej dzieci-jeże poruszają się po sali na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zaczynają szukać domków w kolorze swoich szarf. Gdy muzyka milknie, nadchodzi zima – zwijają się w kłębuszek i zasypiają w swoich domkach. b) Domek dla jeża. Zabawa z gazetami usprawniająca motorykę małą – nauczyciel zwraca uwagę na to, jakie miejsca jeż wybiera na swoją kryjówkę, z czego robi sobie „pierzynę” (można odwołać się do teatrzyku). Dzieci w małych grupach tworzą legowisko dla jeży – drą gazetę na małe kawałki i próbują przykryć nimi jeża tak, by nie było go widać. Do tego zadania można wykorzystać jeże, które dzieci zrobiły samodzielnie, lub inną dostępną figurkę jeża.

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania