Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 599.28 kb
Stron: 5
Id: 3630

Domek dla jeża – propozycje zabaw dla dzieci 2-, 3-letnich

Gabriela Gąsienica   Październik 2013

Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Jeż szuka domu. Zabawa muzyczno-ruchowa (reagowanie na zmiany dynamiki) – dzieci otrzymują szarfy w różnych kolorach. Nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w takich samych kolorach – to będą domki. Przy głośnych dźwiękach muzyki klasycznej dzieci-jeże poruszają si... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekedukacja przyrodniczaEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskajesieńprzedstawieniescenariusz zajęćtrzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • plakat tematyczny „Jeż”, który został dołączony do miesięcznika – TU możesz go zobaczyć i zamówić;
  • sylwety kukiełek do przedstawienia oraz jeżowe puzzle – do pobrania TU;
  • fotografie przedstawiające jeża – TU;
  • podkład do piosenki „Jeż”TU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • uważnie oglądają przedstawienie;
  • znają zasady zachowania się w teatrze podczas przedstawienia;
  • analizują razem z nauczycielem treść przedstawienia;
  • biorą udział w zabawach ruchowych;
  • znają charakterystyczne cechy jeża, potrafią opisać jego wygląd;
  • wiedzą, gdzie zimują jeże;
  • znają zasadę „nie męczymy zwierząt”, wiedzą, w jaki sposób należy je traktować;
  • reagują na sygnał, stosują się do reguł zabawy;
  • składają obrazek z trzech części;
  • śpiewają poznaną piosenkę;
  • wyklaskują rytm, uwzględniają zmiany dynamiki;
  • manipulują masą solną;
  • tworzą legowisko dla jeża, drąc gazetę na małe kawałki.
Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Jeż szuka domu. Zabawa muzyczno-ruchowa (reagowanie na zmiany dynamiki) – dzieci otrzymują szarfy w różnych kolorach. Nauczyciel rozkłada na podłodze szarfy w takich samych kolorach – to będą domki. Przy głośnych dźwiękach muzyki klasycznej dzieci-jeże poruszają się po sali na czworakach. Gdy muzyka cichnie, zaczynają szukać domków w kolorze swoich szarf. Gdy muzyka milknie, nadchodzi zima – zwijają się w kłębuszek i zasypiają w swoich domkach. b) Domek dla jeża. Zabawa z gazetami usprawniająca motorykę małą – nauczyciel zwraca uwagę na to, jakie miejsca jeż wybiera na swoją kryjówkę, z czego robi sobie „pierzynę” (można odwołać się do teatrzyku). Dzieci w małych grupach tworzą legowisko dla jeży – drą gazetę na małe kawałki i próbują przykryć nimi jeża tak, by nie było go widać. Do tego zadania można wykorzystać jeże, które dzieci zrobiły samodzielnie, lub inną dostępną figurkę jeża.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania