Typ: pdf
Wielkość: 2507.72 kb
Id: 5842

Dojrzałość emocjonalno - społeczna sześciolatka a wymagania szkolne

Sławomira Załęska   Czerwiec 2016

Zgodnie z decyzją MEN, od nowego roku szkolnego 2016/2017 sześciolatki nie muszą iść do szkoły. Praktyka pokaże, ilu rodziców skorzysta z tej możliwości. Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego jest to szansa na lepsze przygotowanie dziecka do roli ucznia. W okresie rekrutacji do przedszkoli i szk... więcej
Pobierz

Zobacz również

dojrzałość emocjonalnaemocjegotowość szkolnarozwój poznawczysamodzielnośćsześciolatek

Więcej z działu

Gotowość szkolna

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2016

Zgodnie z decyzją MEN, od nowego roku szkolnego 2016/2017 sześciolatki nie muszą iść do szkoły. Praktyka pokaże, ilu rodziców skorzysta z tej możliwości. Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego jest to szansa na lepsze przygotowanie dziecka do roli ucznia. W okresie rekrutacji do przedszkoli i szkół niejeden rodzic zapewne zadaje sobie pytanie, czy jego sześcioletnie dziecko powinno nadal uczęszczać do przedszkola, czy też lepiej, żeby rozpoczęło edukację szkolną. (...) Wiemy z własnych doświadczeń i obserwacji, że między dziećmi w tym samym wieku można zauważyć pewne różnice. Dotyczą one zarówno właściwości fizycznych, jak i psychicznych. Obraz różnic indywidualnych może zostać zniekształcony pod wpływem różnic rozwojowych. Podstawowe cechy rozwoju dziecka to: niezależność emocjonalna, wiara w siebie i ciekawość świata, komunikacja językowa, wyobraźnia i twórczość, zdolność rozumowania i rozwiązywania problemów, samodzielność w myśleniu i działaniu. (...)