bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 334.97 kb
Stron: 2
Id: 1619
Czy ręka słyszy oko? (ocena gotowości szkolnej)
Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa&r... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa” jest nieocenionym źródłem informacji i pomocy.
Nabycie umiejętności graficznych wymaga rozwoju umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i samoregulacji. Niniejsze zadania diagnostyczne pozwalają ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki. Mogą one pomóc nam zrozumieć, czy dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej jest gotowe sprostać wymaganiom związanym z rysowaniem, rysowaniem szlaczków (czynności przedpiśmienne) i pisaniem.
W artykule omówiono zdolności motoryczne dziecka oraz jego koordynację wzrokowo-ruchową w kontekście gotowości szkolnej, opisano, w jaki sposób można dokonać oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej u dziecka. Dowiemy się także, dlaczego ołówek jest lepszy od pisaka przy zajęciach rysunkowych oceniających lub korygujących koordynację wzrokowo-ruchową, a także zapoznamy się z testem koordynacji wzrokowo-ruchowej, zdolności motorycznej i samoregulacji jako elementów oceny gotowości szkolnej.
Tekst powstał na podstawie książki „Gimnastyka paluszkowa” Galiny Dolyi i Judy Holder – więcej informacji na www.finger-gym.com lub pod adresem mailowym educola@onet.pl.