Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Czy ręka słyszy oko? (ocena gotowości szkolnej)

Ida Winiarek   Luty 2012

Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa&r... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa” jest nieocenionym źródłem informacji i pomocy.
Nabycie umiejętności graficznych wymaga rozwoju umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i samoregulacji. Niniejsze zadania diagnostyczne pozwalają ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki. Mogą one pomóc nam zrozumieć, czy dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej jest gotowe sprostać wymaganiom związanym z rysowaniem, rysowaniem szlaczków (czynności przedpiśmienne) i pisaniem.


W artykule omówiono zdolności motoryczne dziecka oraz jego koordynację wzrokowo-ruchową w kontekście gotowości szkolnej, opisano, w jaki sposób można dokonać oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej u dziecka. Dowiemy się także, dlaczego ołówek jest lepszy od pisaka przy zajęciach rysunkowych oceniających lub korygujących koordynację wzrokowo-ruchową, a także zapoznamy się z testem koordynacji wzrokowo-ruchowej, zdolności motorycznej i samoregulacji jako elementów oceny gotowości szkolnej.


Tekst powstał na podstawie książki „Gimnastyka paluszkowa” Galiny Dolyi i Judy Holder – więcej informacji na www.finger-gym.com lub pod adresem mailowym educola@onet.pl.

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź