Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Czy ręka słyszy oko? (ocena gotowości szkolnej)

Ida Winiarek  
Luty 2012

Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa&r... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 334.97 kb
Stron: 2
Id: 1619

Zobacz również

nauka pisania
zabawy paluszkowe
rozwój motoryczny

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
nauka pisania
zabawy paluszkowe
rozwój motoryczny


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa” jest nieocenionym źródłem informacji i pomocy.
Nabycie umiejętności graficznych wymaga rozwoju umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i samoregulacji. Niniejsze zadania diagnostyczne pozwalają ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki. Mogą one pomóc nam zrozumieć, czy dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej jest gotowe sprostać wymaganiom związanym z rysowaniem, rysowaniem szlaczków (czynności przedpiśmienne) i pisaniem.


W artykule omówiono zdolności motoryczne dziecka oraz jego koordynację wzrokowo-ruchową w kontekście gotowości szkolnej, opisano, w jaki sposób można dokonać oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej u dziecka. Dowiemy się także, dlaczego ołówek jest lepszy od pisaka przy zajęciach rysunkowych oceniających lub korygujących koordynację wzrokowo-ruchową, a także zapoznamy się z testem koordynacji wzrokowo-ruchowej, zdolności motorycznej i samoregulacji jako elementów oceny gotowości szkolnej.


Tekst powstał na podstawie książki „Gimnastyka paluszkowa” Galiny Dolyi i Judy Holder – więcej informacji na www.finger-gym.com lub pod adresem mailowym educola@onet.pl.