bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 334.97 kb
Stron: 2
Id: 1619
Czy ręka słyszy oko? (ocena gotowości szkolnej)
Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa&r... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Jeśli dziecko ma trudności w realizacji zadań diagnostycznych pozwalających ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki, ważne jest, by natychmiast podjąć działania naprawcze, zanim będzie ono skazane na porażkę. W tych okolicznościach „Gimnastyka paluszkowa” jest nieocenionym źródłem informacji i pomocy.
Nabycie umiejętności graficznych wymaga rozwoju umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i samoregulacji. Niniejsze zadania diagnostyczne pozwalają ocenić poziom rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji ruchów ręki. Mogą one pomóc nam zrozumieć, czy dziecko rozpoczynające naukę w szkole podstawowej jest gotowe sprostać wymaganiom związanym z rysowaniem, rysowaniem szlaczków (czynności przedpiśmienne) i pisaniem.
W artykule omówiono zdolności motoryczne dziecka oraz jego koordynację wzrokowo-ruchową w kontekście gotowości szkolnej, opisano, w jaki sposób można dokonać oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej u dziecka. Dowiemy się także, dlaczego ołówek jest lepszy od pisaka przy zajęciach rysunkowych oceniających lub korygujących koordynację wzrokowo-ruchową, a także zapoznamy się z testem koordynacji wzrokowo-ruchowej, zdolności motorycznej i samoregulacji jako elementów oceny gotowości szkolnej.
Tekst powstał na podstawie książki „Gimnastyka paluszkowa” Galiny Dolyi i Judy Holder – więcej informacji na www.finger-gym.com lub pod adresem mailowym educola@onet.pl.
