Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Czy jest coś lepszego od nagród? Satysfakcja motywacją wewnętrzną dziecka

Agnieszka Wentrych   Marzec 2022

"(...) Formy nagradzania dzieci w środowisku edukacyjnym, jakie znamy z codziennej praktyki, to przede wszystkim oceny. Oceny mają służyć do motywowania uczniów do pracy oraz przekazywać im informację zwrotną na temat ich postępów, umiejętności, wiedzy (spójrzmy prawdzie w oczy – nie zawsze tych c... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
"(...) Formy nagradzania dzieci w środowisku edukacyjnym, jakie znamy z codziennej praktyki, to przede wszystkim oceny. Oceny mają służyć do motywowania uczniów do pracy oraz przekazywać im informację zwrotną na temat ich postępów, umiejętności, wiedzy (spójrzmy prawdzie w oczy – nie zawsze tych czysto edukacyjnych – mam na myśli choćby wszelkie dostępne obecnie formy ściągania). Oceny mogą pełnić funkcję wzmocnienia pozytywnego – tzw. nagrody, jak również wzmocnienia negatywnego – tzw. kary. Mam nieodparte wrażenie, ale jest to moje osobiste odczucie, że w polskiej szkole oceny częściej działają na uczniów na zasadzie kijka niż marchewki. A szkoda. Gdzie tkwi zatem błąd? Wydaje się, że źródła problemu można doszukiwać się już na poziomie samych założeń czy przekonań, jakie mogą żywić niektórzy pedagodzy (szczególnie na etapie nauki w szkołach podstawowych) oraz rodzice – otóż, iż dzieci trzeba do nauki zachęcać, żeby nie powiedzieć, zmuszać. (...)"

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Marzec 2022

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź