Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 781.65 kb
Stron: 3
Id: 10642
Wielkość: 781.65 kb
Stron: 3
Id: 10642
Czy jest coś lepszego od nagród? Satysfakcja motywacją wewnętrzną dziecka
Agnieszka Wentrych
Marzec 2022
"(...) Formy nagradzania dzieci w środowisku edukacyjnym, jakie znamy z codziennej praktyki, to przede wszystkim oceny. Oceny mają służyć do motywowania uczniów do pracy oraz przekazywać im informację zwrotną na temat ich postępów, umiejętności, wiedzy (spójrzmy prawdzie w oczy – nie zawsze tych c... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Otwórz w kiosku
Uzyskaj dostęp do tego pliku oraz do ponad 2000 innych scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku.
"(...) Formy nagradzania dzieci w środowisku edukacyjnym, jakie znamy z codziennej praktyki, to przede wszystkim oceny. Oceny mają służyć do motywowania uczniów do pracy oraz przekazywać im informację zwrotną na temat ich postępów, umiejętności, wiedzy (spójrzmy prawdzie w oczy – nie zawsze tych c... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Otwórz w kiosku
Uzyskaj dostęp do tego pliku oraz do ponad 2000 innych scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku.
"(...) Formy nagradzania dzieci w środowisku edukacyjnym, jakie znamy z codziennej praktyki, to przede wszystkim oceny. Oceny
mają służyć do motywowania uczniów do pracy oraz przekazywać im informację zwrotną na temat ich postępów, umiejętności, wiedzy (spójrzmy prawdzie w oczy – nie zawsze tych czysto edukacyjnych – mam na myśli choćby wszelkie dostępne obecnie formy ściągania). Oceny mogą pełnić funkcję wzmocnienia pozytywnego – tzw. nagrody, jak również wzmocnienia negatywnego – tzw. kary. Mam nieodparte wrażenie, ale jest to moje osobiste odczucie, że w polskiej szkole oceny częściej działają na uczniów na zasadzie kijka niż marchewki. A szkoda.
Gdzie tkwi zatem błąd? Wydaje się, że źródła problemu można doszukiwać się już na poziomie samych założeń czy przekonań, jakie mogą żywić niektórzy pedagodzy (szczególnie na etapie nauki w szkołach podstawowych) oraz rodzice – otóż, iż dzieci trzeba do nauki zachęcać, żeby nie powiedzieć, zmuszać. (...)"
