Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Coaching menadżerski dla dyrektora (zarządzanie grupą pracowników)

Monika Urbańska  
Styczeń 2013

Fragment artykułu: Przy odpowiednim wsparciu, możliwościach rozwoju, poczuciu własnej wartości i chęciach (o te ostatnie najtrudniej) większość ludzi może z powodzeniem pełnić funkcję lidera. Osobowość trudno zmienić, ale nie zachowanie. Coaching menadżerski jest właśnie po to, aby zadać sobie same... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 515.38 kb
Stron: 2
Id: 3094

Zobacz również

dyrektor
menadżer
przedszkole

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dyrektor
menadżer
przedszkole


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Fragment artykułu:
Przy odpowiednim wsparciu, możliwościach rozwoju, poczuciu własnej wartości i chęciach (o te ostatnie najtrudniej) większość ludzi może z powodzeniem pełnić funkcję lidera. Osobowość trudno zmienić, ale nie zachowanie. Coaching menadżerski jest właśnie po to, aby zadać sobie samemu pytanie, jakim szefem jestem, jakim będę, jakim chcę być. Nie jest sztuką być szefem, sztuką jest tak zmienić siebie, by lepiej wykonywać swoją pracę.
Bycie menadżerem nie jest łatwym zadaniem. Wszystko się zmienia. I to coraz szybciej. Technologia, otoczenie, ludzie, ich potrzeby, oczekiwania i aspiracje. „To urodzony przywódca”, „To nie jest materiał na dobrego szefa” – bardzo często słyszy się tego typu komentarze. Panuje przekonanie, że niektórzy rodzą się ze zdolnościami przywódczymi, a inni wręcz przeciwnie. Zdolności przywódcze to jednak nie kierowanie narodami, ruchami religijnymi czy armiami, a zwyczajne zarządzanie pracownikami.
Jesteś osobą, która częściej obserwuje, niż działa? Myślisz, że jesteś mało przebojowym szefem? Dobrego prowadzenia zebrań można się nauczyć. Nawet największy introwertyk może przerobić swoją „słabość” na siłę. Spokojna obserwacja oraz umiejętność słuchania to podstawa w sprawowaniu funkcji kierowniczej. Zasady coachingu mówią: „Nie poddawaj się, gnaj do przodu”, „Nie ma lepszej wersji ciebie niż ty sam”, „Nikt za ciebie nie wypracuje ciebie”.

W dalszej części tekstu zapoznamy się m.in. z:

  • dziesięcioma zasadami skutecznego zarządzania zespołem;
  • pięcioma zasadami nowoczesnego kierowania nauczycielami;
  • opisem narzędzi niezbędnych do stworzenia odpowiednich warunków prowadzących do zwiększenia potencjału pracowników.