Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 880.38 kb
Id: 5419

Cechy twórczości plastycznej dzieci, czyli co trzeba wiedzieć, by mądrze organizować zajęcia plastyczne dla przedszkolaków

Ewa Zielińska    Grudzień 2015

Znajomość cech twórczości plastycznej dziecka, zdolność patrzenia na nią przez pryzmat najmłodszych i umiejętność zobiektywizowanej oceny są niezbędne dla każdego nauczyciela przedszkola prowadzącego zajęcia plastyczne z dziećmi. Nauczyciele powinni dobrze orientować się w tej problematyce i nie poz... więcej
Pobierz

Zobacz również

plastykatwórczośćnauczycielprzedszkole

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Różne formy plastyczne

Więcej z tego numeru

Grudzień 2015

Znajomość cech twórczości plastycznej dziecka, zdolność patrzenia na nią przez pryzmat najmłodszych i umiejętność zobiektywizowanej oceny są niezbędne dla każdego nauczyciela przedszkola prowadzącego zajęcia plastyczne z dziećmi. Nauczyciele powinni dobrze orientować się w tej problematyce i nie pozwalać dzieciom na stosowanie wyłącznie technik odtwórczych, takich jak kopiowanie i odwzorowywanie. Rysunek dziecka jest wyrazem jego przeżyć i wiedzy o świecie, dlatego w tym artykule skupię się na cechach rysunku. Jednak problem ten dotyczy całej twórczości plastycznej dziecka, a więc również malowania, wydzierania, wycinania, lepienia i prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnego materiału. (…) Znajomość właściwości rysunku dziecka, rozumienie jego przeżyć twórczych i zdawania sobie sprawy z tego, czym jest sztuka w dziecięcym wydaniu, pomogą nauczycielowi w wyciąganiu właściwych wniosków do pracy wychowawczo-dydaktycznej, szczególnie w kontekście organizowania zajęć plastycznych w przedszkolu.